Acer Aspire 1692WLMi Review

noda32 10 oktober 2005, 663 views

Acer Aspire 1692WLMi

Pluspunten

• Snel en krachtig, (desktop vervanger)
  • Duidelijk af te lezen scherm
  • Alle features werken goed
  • Bij gebruik van stofberscherm doek tussen beeldscherm en toetsenbord blijft het scherm goed

Minpunten

• Buitenkant krasgevoelig, beeldscherm gevoelig voor storingen

Dit is in vergelijking met andere laptops ééntje die heel veel programma's probleemloos draait. Programma's, spellen, films etc allemaal geen probleem.
Wanneer het schermstofdoekje bewaard wordt wat men geleverd krijgt bij de laptop voor tussen het scherm en het toetsenbord blijf het scherm ook goed.

Het is een vrij grote laptop die niet heel erg makkelijk is om mee te nemen maar met een goede tas geen groot probleem.
Opvallend is de duidelijkheid van het scherm. Door de spiegelglas achtige laag is het alleen in de felle zon soms wat lastig aflezen.

Het is geen slechte koop geweest al zal ik hem zeer binnenkort terug moeten sturen omdat de rechter helft van het beeld is uitgevallen. Van de service van Acer zal ik mijn bevindingen nog beschrijven hier op tweakers.

• Philips 530 Telefoon, IRDA communicatie
  • USB muis
  • Windows XP

Heb jij ook een Acer Aspire 1692WLMi?

Het feit dat je een stofdoek moet gebruiken om het scherm goed te houden lijkt me toch geen positief punt? Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn.

edit: Ik begrijp dat het een beschermdoekje is voor tussen het toetsenbord en het scherm. Het is alleen raar dat je zo'n doek nodig hebt omdat anders het scherm kan beschadigen. Zonder zo'n doek zouden er ook geen krassen mogen komen. Lijkt me een designfout van de laptop.
De schermen met zo'n spiegelende coating staan bekend om hun uitstekende aantrekking van stof, je hebt bijna geen stofzuiger meer nodig... Ikzelf heb ook zo'n scherm, en die moet je zo af en toe voorzichtig schoonmaken met een pluisvrije doek.

Niks mis mee hoor, tis gewoon dat je het duidelijker ziet dan op een dof scherm..
@jona: dit is gewoon een zwarte lap dat je tussen het keyboard en het scherm moet doen zodat het scherm en de cover gevrijwaard worden van krassen. Het is geen stofdoek om het scherm mee schoon te maken, het is zeg maar een beschermdoekje Tis een kleine moeite voor de fabrikant, maar wel erg nuttig.

Verder vind ik het wel erg prettig als de reviewer behalve het typenummer ook wat specs erbij zou schrijven. Je kan ze zelf opzoeken, maar wellicht is het al een ietwat verouderd model, etc. etc.
@ myself: Kreeg de laptop na 4 weken gerepareerd terug.

2012: De laptop doet het nog steeds! Wel met eigen reparaties.
Dit ding is niet makkelijk uit elkaar te halen, maar de reden van defect (slechte voeding aansluiting op het moederbord) is zonde om een nieuwe te kopen in mijn optiek.
Dus heb de voeding (inmiddels nieuwe voeding) vast gesoldeerd rechtstreeks op het moederbord. Ook de dvd drive heeft het begeven.
Nadeel: hij is niet meer mobiel, maar welke laptop houdt het nou 8 jaar vol?
Half Life 2, GTA 3 SA, Minecraft etc draait hij prima, met Windows 7 tegenwoordig.

Quick specs:

1.7 Ghz Pentium M single core
2 GB DDR2 (officieel 1gb)
X700 128MB dedicated
100 GB HDD