Corsair Flash Voyager 64GB Zwart Review

hakunaNewbie 20 augustus 2009, 400 views

Corsair Flash Voyager 64GB Zwart

Pluspunten

• Geen.

Minpunten

• Fysiek te groot voor een USB-stick (groter dan vorige Flash Voyagers)
  • Onbruikbaar traag voor zowel lezen als schrijven van data.

Tot aan deze 64GB versie van de Flash Voyager was ik echt een fan van de Flash Voyagers: ik heb achtereenvolgens de 1GB, 16GB en 32GB variant gekocht; hier was ik uitermate tevreden mee.

De 64GB variant was echt een teleurstelling. Het begon al met de grootte: op het plaatje - ik koop alleen via internet - zag ie er hetzelfde uit als z'n voorgangers. Toen ik 'm echter binnenkreeg, bleek ie toch een stuk lomper te zijn: zo'n 3 cm langer en een stuk dikker.

Helaas bleek zelfs de snelheid ver onder de maat. Het erop zetten (en eraf halen) van bestanden ging met kilobytes per seconde; dit in tegenstelling tot de eerdere USB-sticks, die vaak een top halen van 20 MB/s bij het lezen van bestanden. Kleine of grote (100MB+) bestanden maakten amper verschil voor de snelheid.

Vooralsnog houd ik het dus nog bij m'n oude Flash Voyager van 32GB. Het vertrouwen is echter wel weg; ik denk dat m'n volgende USB-stick een ander merk wordt. Helaas was dit een volledige miskoop. Het is alweer ongeveer een jaar geleden dat ik 'm heb gekocht, maar ik wil toch anderen voor deze versie behoeden; daarom schrijf ik toch nog even deze review.

Heb jij ook een Corsair Flash Voyager 64GB Zwart?

Als het in kBs per sec gaat heb je gewoon een brakke stick te pakken volgens mij. Dat kan bijna niet anders want zo traag is geen enkele USB stick. RMA overwogen?
Komt wel vaker voor. Heb het ook op Sandisk Cruzer 16Gb: lezen ok, schrijven is te traag voor woorden.
Geen erg objectieve review helaas, maar wat je noemt over dat de snelheden te laag liggen, dat hoeft niet per see te liggen aan de usb stick, je kan snelheiden het best meten met tools als hdtune of hd tach of zo.

Wel jammer dat hij groter is dan je had gehoopt, zeker voor het geld maar een echte review kan ik dit helaas niet noemen.

[Reactie gewijzigd door BGB4rn op 20 augustus 2009 22:12]

"opjectieve" Waaat?!! Ga 's naar school man!!

Ja vind ik ook, vaak is dit niet meer dan logisch als je het nieuwste en hetgene met de grootste opslagcapaciteit wilt, de snelheid heeft eronder te lijden! Ondertussen is er al een nieuwere versie van dus misschien heb je gewoon wat pech.