Specificaties Geschikt voor smartphones van 5" tot 6" - Bekijk alle specificaties

OnePlus Loop VR Headset Review

Dyon_R 10 juni 2016, laatste update op 10 juni 2016, 247 views

OnePlus Loop VR Headset

Voor een eerste VR-ervaring is dit zeker een prima bril om mee te beginnen. Dit komt voornamelijk door de prijs en prima bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stevige materiaal

Minpunten

• Kan pijn gaan doen aan je neus
  • Geen bediening, zoals cardboard

Op 23 mei kon je bij OnePlus op de website een "gratis" VR-bril kopen.
Het enige wat je hiervoor moest doen is de verzendkosten betalen, dat was 6,90.
Anderhalve week later, 10 juni, kreeg ik hem binnen.
De doos
De OnePlus Loop VR komt in een simpele kartonnen doos met niet veel interessante informatie erop.
Op de bovenkant zie je het OnePlus-logootje en daaronder het Loop VR logo.
Verder staat op beide zijkanten "OnePlus Loop VR" en daaronder "Powered by ANTVR".
Onderop de doos zit nog een sticker met wat product informatie, zoals de barcode en SKU, product naam en product kleur.
Inhoud van de doos
In de doos vind je als eerste de Loop VR zelf, deze zit in een stevige plastic zak.
Hierin zit ook nog een band die je zelf moet vast zetten (boven-band).
Onder de bril zit nog een schoonmaakdoekje van ANTVR en de manual van de Loop VR.
De bril
Het witte gedeelte van de bril is gemaakt van hard plastic, net als de voorkant tussen je telefoon en de lenzen.
Het gedeelte om je ogen heen zit is foam en rubber.
De lenzen zijn overigens ook van plastic gemaakt. Ook kan je de lenzen op 3 verschillende posities instellen, afhankelijk van hoe erg je ogen uit elkaar staan.
Per lens is dit ongeveer een halve centimeter. Je kan dus de breedte aanpassen, en niet de diepte.
Op de bril staat verder niks, alleen wat logos, OnePlus logo & naam op de voorkant.
Op beide zijkanten staat het Loop VR logo en daar onder het ANTVR logo.
Loop VR specs
Afmetingen: 189103133mm
Gewicht: Ongeveer 366 kilogram
Aanbeloven scherm groote: 5-6 inch apparaten
Materialen: Polycarbonaat/Acrylonitril Butadieen Styreen
Voorhoofd vulling materiaal: Foam
Hoofd-band materiaal: Rubber
Maximaal gezichtsveld: 100
Kan gebruikt worden met een bril
Comfort & kwaliteit
Dankzij de 2 banden, hoofdband en bovenband, zit de Loop VR goed op je hoofd.
Het enige vervelende is dat er op het neus gedeelte geen stukje foam of iets dergelijks zit, hierdoor kan je neus (al vrij snel) zeer gaan doen, voornamelijk als je een zwaardere telefoon hebt.
Verder is de bril vrij ligt, volgens de handleiding 366 gram, met mijn telefoon (Xperia Z5) erin zit je op 520 gram. Dit vind ik zelf niet zwaar op mijn hoofd voelen.
In de videos die ik heb gekeken heb ik niet echt pixels van mijn telefoon kunnen zien. Als je er echt op gaat letten zie je wel allemaal kleine puntjes, maar als je gewoon lekker een filmpje kijkt heb je dit niet door.
Als je een kleiner apparaat hebt, kan het zijn dat je aan de zijkanten wat ligt door ziet komen, maar als het scherm van je telefoon helder genoeg is, en je let op de content die je bekijkt, heb je hier geen last van.
Helaas heeft de bril geen knopje om een klikje te sturen als je content in VR hebt.
De oplossing hiervoor is een zwak magneetje op het juiste punt tegen je telefoon aan tikken. Als je namelijk VR-content bekijkt reageert je telefoon op een magneet, net zoals in de Google Cardboard.
De Loop VR is zeker een goede VR bril, met name dankzij de prijs.
De bouw van de Loop VR is zeer goed. Behalve op het neus gedeelte, daar had wel een stukje foam gekund om pijn aan je neus te vermijden.
Op een 1080p scherm zag ik niet echt pixels, maar die kan natuurlijk anders zijn als je een 720p scherm hebt.
Ook is er geen bedieningsknopje, wat is wel jammer vind. Hiervoor kan je een zwak magneetje op het juiste punt tegen je telefoon aantikken, net als een Google Cardboard.

Heb jij ook een OnePlus Loop VR Headset?

Vrij zwaar voor een VR-bril ;) .