Steelseries Siberia 200 Zwart Review

vve77 23 mei 2016, 273 views

Steelseries Siberia 200 Zwart

Comfortabele headset met prima tot goede geluidskwaliteit. Bouwkwaliteit is beter dan op het eerste gezicht.

Pluspunten

• Klinkt neutraal
  • Volumeknop
  • Muteknop voor microfoon
  • Verkrijgbaar in diverse kleuren

Minpunten

• Niet zo sprankelend als een Sennheiser
  • Niet voor iedereen ergonomisch

Features Score: 3

Ik gebruikte al jaren een Sennheiser PC136 USB, maar na de kussentjes al een paar keer vervangen te hebben vond ik het wel welletjes ;) Een gesloten systeem leek me ook gewoon beter voor betere geluidskwaliteit en gevoeligheid. Ook heb je gewoon minder last van omgevingsgeluid.

Keuze

Aangezien ik meer waarde hecht aan geluidskwaliteit dan aan features zoals surround, draadloos en verlichting en omdat we al een 5H V2 hebben, kwam ik vrij snel bij deze uit. Ik heb een Logitech G110 die een geluidskaart bevat dus een versterker is niet nodig.

Bouwkwaliteit

Toen ik hem uit de doos haalde was mijn eerste indruk: licht, glimmend plastic, fragiel. Gelukkig blijkt de afwerking wel voldoende krasbestendig te zijn, en breken de ijzerdraden waaraan de banden vastzitten niet direct af. Ik kijk er wel mee uit, ondanks dat ze steviger zijn dan ze lijken.

Comfort

Dit was een gok, maar in mijn geval pakt het nog steeds goed uit. Er is niets af te stellen (de band laat wel wat beweging toe), dus de kans is groot dat hij niet bij iedereen goed zit. Ik heb een groot hoofd met kleine oren, en dan zit hij goed. En geen zweetoren :P

Geluidskwaliteit

Veel headsets, met name die voor gaming, lijken gemaakt om je van je stoel te laten dreunen. Uiteraard persoonlijk, maar ik hoef niet overmatig lage tonen te horen. De Siberia 200 klinkt vrij neutraal, maar niet zo sprankelend als een Sennheiser. Als je erg veel waarde hecht aan geluidskwaliteit, dan is dit sowieso niet de juiste prijscategorie om in te kijken. Maar voor dit geld vind ik het prima en de meeste mensen zullen er tevreden over zijn.

Microfoon

Niet getest.

Heb jij ook een Steelseries Siberia 200 Zwart?