Gamdias Eros Elite Review

Consigliere 13 mei 2016, 383 views

Gamdias Eros Elite

Door zijn extreem lage gewicht en constructie is deze headset een geschenk van de liefdes god om zo je hoofd en oren het conform te geven om urenlang muziek te luisteren of te gamen. Door zijn grote flexibiliteit kun je hem in elke hoek draaien, buigen zonder dat het afbreekt.

Pluspunten

• Lange Kabel
  • Super lichtgewicht
  • verlichte oorschelpen
  • slim design waardoor je hem in meerdere richtingen kan trekken zonder te breken

Minpunten

• Het enige minpunt wat ik kon vinden is meer dat de mic wat snel los aan kan voelen. maar meer ook niet.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Inleiding:
Het merk GAMDIAS. Is opgebouwd uit 2 delen GAM van Gaming Art in Motion. DIAS is het Latijnse woord voor god. Als we deze 2 delen bij elkaar voegen hebben we dus God Of Gaming. GAMDIAS is een gaming merk gebaseerd op de oude Griekse mythologie in combinatie met de visuele aantrekkelijke schoonheid. Met de obsessie om alles in 1 gaming product te krijgen. Alle producten van GAMDIAS zijn ook vernoemd naar Griekse goden.

Wat betreft de schoonheden van de producten en het op gaming gerichtheid moet ik ze inderdaad meer dan genoeg gelijk geven. Deze keer heb ik het product de Eros Elite die ik eens goed mag bekijken en proberen. Eros (gelatiniseerd) de god van de liefde en het schoonheidsverlangen, en de drijvende kracht achter aantrekking en binding, blinde passie voor iets of iemand, en voortplanting in de natuur. Zijn equivalent in de Romeinse mythologie is Cupido (ook Amor genoemd). Eros was de zoon van Aphrodite en Ares. Eros maakt gebruik van pijl-en-boog om op mensen te schieten. Als hij dan iemand geraakt heeft, is deze op slag verliefd. Zelfs de goden waren niet veilig voor hem.
Zoals hierboven al te lezen zijn er namen genoemd die je in de Gamdias range terugvindt in muizen, toetsenborden en headsets.
Deze keer dus de Eros Elite. Om meteen maar in huis te vallen. De naam is deze headset zeker gegund. Bij het ontvangen van de headset had ik de doos vast en vroeg mij af of er ook daadwerkelijk een headset in zat!! De doos inclusief product voelde zo licht aan dat je bijna zou denken dat er niets in zit. Bijna ongeloofwaardig.
De buitenkant:

Bij het bekijken van de doos valt ook meteen om waarom de headset nagenoeg niets weegt. Volgens de fabrikant zou het een headset zijn zo licht als een veertje. Dit is dan ook echt zeker waar.

We zien ook meteen de 4 speerpunten waar de Gamdias Eros Elite zich wil onderscheiden van de concurrentie (als die er is met zo een lichtgewicht).

- De 7.1 virtual Surround sound is overal wel vindbaar op dergelijke headsets
- De cooling structure is een wat minder vaak gezien onderwerp. Waar je bij andere headsets al gauw een warm oor krijg door het drukken van de earpads heb je bij de Eros er totaal geen last van.

- De hoofdband zo licht als een veertje. Hier springt de Eros Elite echt boven iedereen uit.

- De Multimode voor verschillende instellingen te garanderen tijdens het gamen.

Hieronder zien we de specificaties van de fabrikant plus nog wat extra kenmerken van de Gamdias Eros Elite.
Specificaties:
Uitpakken:

Bij het uitpakken van de headset wordt alles snel duidelijk waarom alles zo licht aanvoelt. Waar je bij andere merken een stevige verpakking hebt voor de headset hebben ze het bij gamdias makkelijk, simpel en vooral lekker goedkoop te houden. Wat vinden we nog meer in de doos. We hebben een boekje en 2 stickers. In de plastic houder vinden we nog een microfoon verstopt.

Na de microfoon eruit gehaald te hebben we ook meteen al de inhoud gehad. Persoonlijk vind ik veel gadgets en onderdelen en hebben dingen altijd erg leuk om te vinden in de verpakkingen. Maar de Eros komt zo minimalistisch mogelijk wat ook zeker wat heeft.
Ongelooflijk licht maar hoe dan? Bij het verder bekijken van de headset zien we dat wat op het hoofd rust eigenlijk maar een heel dun bandje is en de band die erboven staat houdt de oorschelpen bij elkaar.

De bovenliggende band die is gemaakt van flexibel plastic waardoor je de headset in alle mogelijke richtingen op kan bewegen zonder dat je het gevoel hebt dat hij breekt. Ideaal met kleine kinderen ben ik achter gekomen. Die vinden het leuk om zo een headset in allerlei standen te vouwen die normaliter niet echt mogelijk zijn met andere headsets.

De Eros Elite heb ik nu een maand of 3 in bezit en nagenoeg dagelijks wel op tijdens gamen/ muziek luisteren. Het is dat ik de microfoon zie zitten anders had ik niet door dat ik de headset nog op heb. Bij 9 van de 10 headsets voel je alsof je hoofd fijn gedrukt wordt tussen de oorschelpen. Ook krijg ik vaak last van me oren na een uur of anderhalf. Bij de Eros is dit voor mij echt verledentijd. Doordat de Eros Elite zo licht is en alles door een rubber/plastiek band bij elkaar word gehouden voel je hem nagenoeg niet op je hoofd zitten en zo dus ook geen druk of gewicht op je hoofd.

Het geluid dat uit de Eros komt is gewoon weg perfect! Heldere duidelijke klanken en de Bass is laag genoeg om goed geluid eruit te krijgen. De microfoon heeft een plus en min punt tegelijkertijd. Doordat deze snel te monteren is en eraf te halen is voelt het wat “los” aan alsof hij er snel uit kan vallen mocht je ertegenaan tikken. Dit is niet zo want hij zit wel gewoon vast.
Als we het snoer volgen komen we bij de bedieningsunit.

Met 6 makkelijk te hanteren knoppen kunnen we snel het geluid harder en zachter zetten. De microfoon muten en tussen 3 standen kiezen.

- Surround: Voor de normale ervaring van de headset.
- FPS: geoptimaliseerde instellingen voor als we lekker aan het knallen zijn en duidelijke communicatie nodig is.
- Bass: om als we muziek aan het luisteren zijn of gamen met zware geluiden goed tot ze recht te laten komen.
De kabel is uitzonderlijk lang: 2.8m met een afwijking van +/- 3cm. Tijdens het gamen heb ik persoonlijk niet echt last van de control unit. Bij andere die hem geprobeerd hebben vonden sommige dat het wel lastig was met die control unit in de buurt. Hier zijn de meningen dus verdeeld maar dit is denk ik gewoon een kwestie van gewenning.
Software:
Als we kijken naar de software zien we dat het dezelfde software is als van alle andere componenten met lichtjes en instellingen. Ik beschikte al over de software omdat de Hermes RGB er ook gebruik van maakt.
Je kunt de software hier vinden: http://ftp4.gamdias.com/gamdias/website/hera.zip

Als we kijken bij de Hera software zien we de volgende instellingen/ tabbladen.
Main Settings:
De algemene instellingen voor het instellen van de Input en de output. Ook het instellen van boosten voor het geluid.
Equalizer:
Hier vinden we al een 12 voor ingestelde profielen voor zowel gamen als muziek en een default profiel.
Environment:
Oftewel de omgeving. Hier kun je instellen hoe de speakers moeten reageren en zelfs een effect mee te geven alsof je in een ruimte bent om zo echte realistische geluiden weer te geven.
Karaoke/ MG Voice:
Hier kun je een liedje van kinderen voor kinderen starten om zo gezellig mee te lallen. ;) Nee dat is gekkigheid. Mocht je beschikken over een echo of andere minpunten waardoor de andere partij je niet goed hoort kun je hier extra instelling mee geven om zo het geluid optimaal in te stellen voor de ruimte waar je je bevindt.
Update/ Support:
De naam zegt het al:
Hier kun je met 1 druk op de knop naar de support page van de Gamdias site. Je ziet de Hera versie en je productnaam en het product nummer om zo snel bij de verplichte gegevens te komen zonder de doos ergens op te zoeken mocht er iets niet goed zijn met de headset.
DE GAMDIAS EROS ELITE:
Wat een fijne headset. Door zijn extreem lage gewicht en constructie is deze headset een geschenk van de liefdes god om zo je hoofd en oren het conform te geven om urenlang muziek te luisteren of te gamen. Door zijn grote flexibiliteit kun je hem in elke hoek draaien en of buigen zonder dat het afbreekt.
Het geluid dat de Eros produceert is een genot voor de oren en je bent met de microfoon nog een perfect te verstaan. Of je hem nu op je hoofd hebt of niet blijft het geluid perfect. Met zijn prijs van ongeveer 50 euro is dit 1 van de betere op dit moment vind ik persoonlijk. Dit door het lichte gewicht. Perfecte geluid en door zijn flexibiliteit.

Heb jij ook een Gamdias Eros Elite?

Weer een gave review zeg ! +3
Misschien iets wat duidelijkere foto's want sommige zijn iets wat onscherp
Kutgw !
Hey bedankt weer ! en zal er zeker op letten
Onder het kopje uitpakken beschrijf je ook je bevindingen, die zou ik onder een eigen kopje plakken.
Voor mij is met name interessant in hoeverre de surround emulatie een goed geluidsbeeld in games geeft (met name in fps). Kun je daar iets over toelichten? En hoe goed is de kwaliteit van de microfoon, geeft deze een aangename weergave zonder al teveel achtergrondgeluiden op te pakken?
Bij lichtgewicht heb ik wel wat twijfels, enerzijds is dat natuurlijk wat je wilt bij een headset, maar anderzijds stel ik me voor dat een degelijk product niet vederlicht kan zijn. Zou je het geheel wel robuust kunnen noemen, dat er sprake is van een goede bouwkwaliteit?

Nog een kleine taalsuggestie: als iets van jou is, dan schrijf je dat met een bezittelijk voornaamwoord: dus mijn oren ipv me oren. in chats en spreektaal zie je het vaker, maar voor een review kan het als onprettig worden beschouwd bij het lezen.
Croqy,

Bedankt voor je antwoord en vragen. Ik weet dat het mijn is i.p.v. me. Ik schrijf altijd de reviews en lees deze na om vervolgens met de spellingscontrole het laatste beetje eruit te halen. Helaas schieten de me en andere "straattaal “er soms weleens door heen. Bedankt voor de opmerking. Ik ga hier zeker op letten.

Wat betreft het geluid dat de ander ontvangt is volgens zeggen goed/perfect te noemen. Het perfecte laat ik altijd achterwege maar de ander hoort mij goed zonder rare kraak of storende achtergrondgeluiden (dit is natuurlijk gewoon te manipuleren door je settingen anders te zetten) als ik hem voluit zet en mijn speaker ernaast of iemand praat hard dan hoor je dit ook gewoon. Maar heb je de mic afgesteld en zit je niet met 20 mensen in een ruimte die door elkaar heen schreeuwen hoor je geen rare achtergrondgeluiden.

Wat betreft het geluid dat we horen door de koptelefoon omtrent fps of andere games. We praten over een stereo headset dat een geluid emuleert zodat het lijkt alsof het van achteren of schuin opzij komt.
Hier vind ik dat het absoluut niet te vergelijken is met een surround set waardoor ieder zijn mening anders is. Ik kan het waardeloos vinden en een ander het einde.
Persoonlijk vind ik het goed geprobeerd maar als je de headset daarvoor koopt heb je een miskoop.

Wat betreft de bouwkwaliteit. Dit is echt robuust en sterk toch flexibel gebouwd ik kan de headset als ik in elk hand een oor heb van elkaar af trekken zonder probleem maar kan ook een oor naar mij toe trekken en de ander van mij af zonder ook maar iets van geforceerd te moeten doen. Dit wordt mogelijk gemaakt doordat de band die op je hoofd komt niet gefixeerd vastzit op de oorkappen en de beugel die alles bij elkaar houdt van rubber en kunstof is waardoor dit heel soepel is.

Hoop dat ik je vragen goed heb kunnen beantwoorden?