Sharkoon Shark Zone H30 Review

Consigliere 19 april 2016, 608 views

Sharkoon Shark Zone H30

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Multi platform
  • Lengte kabels ookal kan het wat to much zijn de 260cm kabel
  • Design vind ik zelf heel gaaf
  • Reisbag !

Minpunten

• Storings gevoelig
  • De korte aansluiting vlakbij de nek waardoor je snel de connector draait of tegen kettingen aan kan komen wat gekraak en ruis kan veroorzaken

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
De H30 Headset van Sharkoon.

Inleiding:
De opvolger van de H40 die ongeveer een jaar geleden op de markt is gekomen hebben we nu te maken met de H30. De H40 nog speciaal gemaakt voor de gamers die van Bass houden, zo is de Bass niet meer zo aanwezig in de H30. De H30 is niet alleen in prijs en nummer lager maar heeft ook een totaal ander ontwerp dan de H40. We zien steeds meer en vaker mooie en abstracte producten van Sharkoon verschijnen waaronder deze van Sharkoon. Als je de kleuren en fancy dingen eraf haalt lijkt het niet meer dan een gehoorbescherming uit de bouw. Misschien is deze H30 dan ook wel zo aantrekkelijk.

Specificaties:
Verpakking:
Als we de Verpakking bekijken valt ons op dat we naast het grote logo “Open Here” zien staan. Bij het openen een mooie full color binnenkant zien die duidelijk de headset aangeeft met de microfoon ge´nstalleerd. Hier zien we meteen dat het om een minimalistisch design gaat maar dat mag de pret totaal niet drukken. Aan de andere kant van de flap zien we de doos met een venster waar we een gedeelte van de headset al kunnen zien zitten. De band toon aan dat het een stevige headset zonder al te veel extra’s.

Voordat we de doos kunnen openen moeten we de warning sign verwijderen. (Leuke toevoeging al zeg ik het zelf.)

Uitpakken:
In de doos vinden we natuurlijk de Headset. 2 kabels 1 van 120cm en 1 van over de 2meter met aansluiting voor de pc. De kortere variant is te gebruiken voor de Console/ Tablet.

Verder vinden we in de doos een deur hanger met “Do not Disturb Gaming in progress”.

Een flyer met “Warning” die je aangeeft niet lange tijd op hoog volume te luisteren.

De mooiste toevoeging is toch wel de “bag” voor de headset voor als je gaat lannen of gamen ergens anders.
Wat zien we nog meer aan de buitenkant aan de zijkant vinden we de specificaties van de H30 en achterop in 11 talen wat er in de doos zit en de hoofdpunten van de headset:

-Professionele gaming stereo headset, gesloten design met passieve demping voor omgevingsgeluid.
-Stevige hoofdbeugel van metaal
-In hoogte verstelbaar door middel van een schroefsysteem
-inline controller met mute functie (als je de headset gebruik i.c.m. met een pc)
-Afneembare, flexibele microfoon
-Modulair kabelsysteem met vergulde connectoren.

Als we de headset eens goed bekijken zien we dat het minimalistische waar ik het net over had eigenlijk meer dan voldoende is. De Band afgewerkt met zacht schuimrubber voor het hoofd en de bovenkant afgewerkt met leer waardoor je een professionele look genereert. De oorkleppen worden op zijn plek gehouden door 2 schroeven die je kunt stellen als je ze een kort stukje draait.
De oorkappen zijn verder afgewerkt met kunstof aan de buitenkant en een mooie dikke rubberen ring om je bijna compleet van de buiten wereld af te sluiten.
Het geheel wordt afgewerkt met een afneembare microfoon als je geen zin hebt om te communiceren.

De H30 heb ik zelf heel vaak voor het gamen gebruikt op een Console en kreeg alleen maar positieve reacties over het geluid dat ik maakte dat alles helder en duidelijk is. Echter zit er 1 maar. Bij het opladen van de controller en tegelijk spelen van een game viel het op dat er een brom te horen was bij mij vandaan. Na lang zoeken waar zit aan kon liggen heb ik de console verplaatst naar een plek zonder be´nvloedbare objecten en de brom was verdwenen. Het geluid door de headset is werkelijk geweldig. Ondanks dat het een stereo versie is (wat misschien wel het voordeel gaf) Hoorde ik zelfs de kleinste geluiden (krakend hout. Piepend hek) wat normaal gesproken bij een gewone geluidsinstallatie in het niet valt door de andere geluiden/muziek hoorde ik nu luid en duidelijk.

Zowel op de pc als op de console is de headset perfect van geluid en kwaliteit van microfoon. Aangezien je op de pc een andere aansluiting gebruikt (de 260cm kabel) is dit toch prima van kwaliteit… echter 1 klein huishoudelijke mededeling. Zet je pc anderhalve meter verder op anders zit je te stoeien met overlengte van de kabel. Eventueel kun je de kabel om je nek binden maar dit lijkt me niet al te verstandig.

Wat zien we nog meer bij de headset. De H30 is voorzien van staal/ geel accenten die terugkomen in de microfoon en het naamplaatje op de hoofdbeugel.
Conclusie:
De Sharkzone H30 Gaming stereo headset. Een betaalbare en not so fancy headset die je gaming plezier zeker zal verhogen. Het gewicht van de headset is prima te doen voor uren speel plezier. De microfoon en kabels zijn van goede kwaliteit voor duidelijke communicatie.

Heb jij ook een Sharkoon Shark Zone H30?