Logitech Z-4 Review

P-Storm 25 juli 2009, laatste update op 17 november 2015, 571 views

Logitech Z-4

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Mogelijk om speakers op te hangen
  • Bas is helemaal uit te draaien

Minpunten

• Geen grill voor de satellites
  • Bas klinkt in het begin wat minder krachtig

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Een tijd geleden zocht ik naar een speakers die 2.1 was, en ook binnen mijn gestelde budget was. Mijn oog viel toen op dit product, de Logitech Z-4.

Verpakking
De boxen zitten strak in de verpakking, met plastic om de kabels heen en zachte doek om de speakers en de subwoofer. Deze waren dichtgeplakt met plakband. Enigste waar ik even naar moest zoeken was de audio-kabel, uiteindelijk vond ik die in de verpakking waar de boekjes ook zaten.

Inhoud
Speakers: 2 satellites, 1 subwoofer
Kabels: Stroom kabel, audio kabels (3.5mm)
Overige: bedieningsschakelaar, Handleiding
Garantie: 2 jaar beperkte garantie

Alles was makkelijk aan te sluiten, een simpele blijk op de achterkant van de subwoofer en met een beetje logica kom je daar wel uit.

Features
De Bedieningsschakelaar is heel praktisch in gebruik. Er zitten 2 knoppen op, een grote en een kleine. De grote knop is voor de volume. De kleine knop is voor de bas in te stellen. Het handige aan die knop is dat in het midden een zachte knikje zit, zodat je voelt dat de bas in het midden zit. Ook zit er een lichtknop op, die blauw licht schijnt.

Er zitten ook 2 gaten in de bedieningsschakelaar. Deze zijn bedoeld voor geluid in- en uitgang. De de uitgang kun je gebruiken voor bijvoorbeeld een koptelefoon, de ingang voor bijvoorbeeld een mp3 speler.

Er zat geen aparte software bij, het is gewoon plug & play. Er zit een schroefgaten achterop de speakers, zodat je hem op kan hangen. De voet moet wel eerst verwijderd worden, dit is simpel te doen met 2 schroefjes los te draaien.

Geluidskwaliteit
Zover mijn gehoor, is alles vrij zuiver. Al vond ik de bas in het begin wat minder krachtig. Dit is weggegaan na enige tijd. Dus waarschijnlijk is dit gewenning. Verder heb ik geen geluid testen gedaan dus hier kan ik niet veel meer over zeggen.

Geluidsweergave
Bas is helemaal weg te draaien, wat soms fijn is in de latere uurtjes. Verder zou het fijn zijn als de standaard instellingen de bas wat sterker was, maar dit zal een punt van persoonlijke smaak zijn.

De prijs is best goed voor het setje. Persoonlijk vind ik dat je in een mooie middenklasse zit met dit setje.

Het setje is niet al te groot, dus goed gebruiken in een wat kleinere kamer. Met het setje zal makkelijk gebruikt kunnen worden voor de wat kleinere feesten, heeft een paar extra aansluit mogelijkheden, wat alleen maar ter goede komt. Ook betaal je voor dit setje een mooie prijs. Voor de aansluiting hoef je ook geen geleerde te zijn. Al met al, een goed degelijk setje voor mensen die een wat kleinere wonen, en toch wat kwaliteit willen hebben.

Heb jij ook een Logitech Z-4?

Mooie review! ;) Ik heb deze speakers al sinds december vorig jaar en ben er super tevreden over. Ik heb er eigenlijk niks van gemerkt dat de bas in het begin wat minder krachtig was. :P

Iets van 2 weken terug liet ik alleen m'n linker speaker op de grond kletteren, omdat ik tijdens het monteren van een kabelgoot onder m'n bureau tegen de kabel aan kwam. |:( Ondanks dat doet hij het gelukkig nog prima. Ik zit eraan te denken om de speakers aan de muur te bevestigen.
Thx, deze review stond eigenlijk al meer dan een jaar niks te doen :X . Had geen zin om het af te maken, maar anyway, volgens mij gewoon wennen eraan :Y)
Heb ze zelf ook en ze staan prachtig bij een iMac (zelfde kleurstelling). Voldoen al een aantal jaar aan mijn verwachtingen. Leuk setje voor een leuke prijs.