Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution Review

Whitedeath 7 april 2016, 228 views

Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution

Goeie koeler. Stille motor. Geloppeld aan fans met hoge statische druk is dit een prima koeler. Draait op een 8350 die gekieteld is tot 4.8 gHz. komt nooit boven 55 graden.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Stille motor
  • Gekoppeld met goede fans

Minpunten

• na verloop van tijd witte dingetjes in koelvloeistof...?
  • slangen erg soepel, in kleine kasten een probleem, kinken wordt een probleem.
  • Flowrate aan de lage kant (kan komen doordat ik hem op een pwm fanpoort heb aangesloten)

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Bij aankoop werd ik verblijd met een doos waarin alles netjes paste en goed vastgesnoerd zat. Ik hoorde van andere gebruikers dat de verpakking te wensen overliet... Dat vond ik wel meevallen.

Omdat ik een kleine kast heb die ik op mijn bureau heb staan en ik de kast redelijk vol heb zitten met harde schijven heb ik een gebrek aan ruimte. De slangen die bij deze koeler zitten zijn erg soepel en kinken daardoor erg snel. Het gevolg is dat ik de radiator slechts op één manier kan plaatsen. Dat is opzich jammer

De motor is lekker stil maar de flowrate is wat aan de lage kant. Ik gebruik de koeler nu ongeveer een half jaartje en ik heb ontdekt dat er kleine witte stukjes in de koelvloeistof zweven. Wat dit precies is weet ik niet, maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Ik heb de koeler gekoppeld aan de SP120 QE fans van Corsair om te zorgen voor voldoende statische druk en redelijk stille koeling. Dit volstaat prima. De fans gaan nooit harder dan 35% en daarbij kom ik bijna niet boven de 55 graden op een 8350 die op 4.8gHz. draait, een echte warmtefabriek dus.

Eindoordeel na een aantal maanden gebruik: een geweldige koeler voor een zeer scherpe prijs. Let op kinken in de slangen, maar buiten dat... in één woord FANTASTISCH!

Heb jij ook een Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution?