×

Help Tweakers weer winnen!

Zalman CNPS9500 LED Review

Grample 24 september 2005, 1.528 views

Zalman CNPS9500 LED

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk te monteren
  • Zeer goede prestatie's

Minpunten

• Monteren in een Medion PC

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik heb ervaring gedaan met 2 exemplaren van deze koeler; SKT 478 & 775. Monteren op mijn eigen PC met SKT 478 ging erg makkelijk maar lang omdat ik moederboord eruit had gehaald om makkelijker te werken ook al hoeft dit niet perse bij socket 478. Mijn P4 3Ghz non overclocked CPU wordt niet warmer dan 29 graden met 2400RPM die wel te horen is. Onder 1700RPM hoor je koeler hellemaal niet en mijn CPU wordt tussen 33 en 35 graden warm en zo heb ik het nu. Met bijgeleverder regelaar kun je makkelijk de snelheid regelen.

Tweede koeler heb ik in een Medion kast moeten monteren op mijn werk. Ja je leest het goed; een HUGe 9500 in een Medion kast. Deze had SKT 775 en dus moest mobo sowieso eruit. Ik vond SKT 775 makkelijker dan 478 maar omdat het een medion kast was ging mobo terug in kast zetten en aansluiten met veel moeite. Bij deze PC heb ik geen metingen gedaan ( PC van een klant) :+

Prijs is goed te doen voor wat je krijgt. Voor kwaliteit betaal je altijd veel. Ben tot nu toe zeer tevreden en dat zal een tijdje zo blijven.

Heb jij ook een Zalman CNPS9500 LED?

Zeer goede koeler.

Hij draait nu 1700 rpm en is erg stil. Mijn CPU was eerst idle rond de 39 graden. Nu 32 graden.

100% stressed na een half uur gemeten was mijn CPU eerst 59 graden nu 45 graden.

Ben er zeer tevreden mee.

Nadeel : Prijs en als de fan op volle toeren draait (2400 rpm) eniszins luidruchtig.
Beetje jammer, hij past niet in mijn Yeong Yang Cube Y-120 :( .. wel vette cooler op zich (in m'n CM Stacker past ie zeer goed).
Negatieve eigenschappen: Prijs }>