Philips SHB9000 Review

clooner 21 juli 2009, 1.273 views

Philips SHB9000

Pluspunten

• De mogelijkheid om te schakelen via software(iig op de mac) tussen mijn normale speakers of de headset. Geen geknooi met het ompluggen van je speaker kabeltjes.

Minpunten

• De oorschelpen had ik graag groter gehad zodat ze goed over mijn oren vallen. Nu liggen ze op de oren en hoewel dit geen problemen opleverd is het toch fijner om ze om de oren te hebben. Ook is er wel een redelijke lag van ong 300ms. Dit is eigenlijk alleen met gamen een probleem. De meeste software om films af te spelen heeft wel iets hiervoor.

Features Score: 4
Ik heb de goedkope uitvoering <90 euro gekocht van deze set. Deze is dan zonder houder maar wel met een usb lader. Het geluid is erg goed en heeft als voordeel dat het niet kraakt als er geen input is. Dit is iets wat je meestal wel hebt met 'radio' verbinding koptelefoons zoals die van sennheiser. Ik gebruik hem alleen als koptelefoon. Juist dat je nooit meer met kabels hoeft te klooien behalve met opladen is wel het grote voordeel Gewoonweg via software(onder de mac) het schakelen van je pc speakers naar de koptelefoon is geweldig. Ik zou ook niet meer terug willen gaan naar bedrade hoofdtelefoons of de ouderwetse draadloze systemen.

Heb jij ook een Philips SHB9000?

Ik heb deze headset nu 2 weken
ik heb er wel 3 moeten kopen voordat ik een goede set had
2 ervan waren out of the box niet in orde
maar de derde is super de druktoetsen werken naar behoren en waar het om gaat
er komt super geluid uit
Een echte aanrader als je iets beters wilt als het gemiddelde head setje
dankzij jouw ervaring ook besteld :)
Deze headset heeft een prachtig geluid in combinatie met fijn draagcomfort en een goede accu!!!
Hey Clooner,

Allereerst, goede review gebruikerservaring!

Ik zit eraan te denken dezelfde (goedkopere) uitvoering te halen. Waar heb jij de hoofdtelefoon aangeschaft?

[Reactie gewijzigd door rickmaster op 24 september 2009 21:27]

Allereerst, goede review!
LOL :o

[Reactie gewijzigd door xp7amrkr op 24 september 2009 19:09]

OK, OK, review was licht overtrokken.. :)

[Reactie gewijzigd door rickmaster op 24 september 2009 21:27]

Welke software gebruik je voor de koppeling tussen je mac en je headset/koptelefoon?
Ziet er goed uit.

Misschien een domme vraag, maar zit er nou daadwerkelijk een microfoon functie op? Aangezien het ding toch onder 'headsets' staat... :>

Zo ja, is dat een beetje kwaliteit?
Jep. Heb dit headset ondertussen al weer bijna een jaar en heb hem per dag zo'n 8 uur op zo'n 5 dagen paar week. Helemaal kapot gedraaid maar hij doet het nog steeds super. Meerdere keren met seconde lijm weer aan elkaar gemaakt (omdat ik zo wild doe) en ook de schoensmeer gaat regelmatig over de oordoppen, deze zijn helaas al deels gescheurd. Bij zulk intens gebruik is dat echt nodig.

De geluidskwaliteit licht ook aan de instellingen die bij het programma van je bluetooth stick zitten. Omdat deze headset zo belangrijk voor mij is heb ik meerdere bluetooth sticks. Sommige werken met de Toshiba Bluetooth Stack anderen IVT BlueSoleil. Out of the box werkt de Toshiba software beter maar IVT heeft meer mogelijkheden. (geluidskwaliteit staat bij de standaard instellingen op laag je moet MAXBITPOOL
en MINBITPOOL echt naar 48 verhogen). IVT kan ook automatisch switchen tussen de het audioprofiel van de microfoon (welke altijd uitstekende kwaliteit levert tenminste op Teamsspeak en Skype) en die van het headset.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 21 juni 2010 16:32]