Specificaties met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Lenovo GXD0J16085 Review

jonashendrickx 1 april 2016, laatste update op 7 april 2016, 66 views

Lenovo GXD0J16085

Deze beoordeling wordt gebaseerd op gebruik van enkele maanden. Voor uitsluitend PC gaming is deze headset zeer sterk aan te raden. Is niet compatibel met Xbox of Playstation omdat je volume aanpasbaar is wanneer de headset is aangesloten via AUX kabel, dit is geen probleem op Windows of Linux.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Bass is niet overdreven hoog zoals bij andere headsets
  • Afwerking kabel
  • Verstelbaarheid
  • Duurzaamheid

Minpunten

• Kan volumeknoppen niet gebruiken met AUX kabel
  • Kussentjes aan de bovenkant mogen zachter
  • Niet compatibel met Playstation of Xbox

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb de Lenovo Y Gaming Headset gekregen van Lenovo als Lenovo Insider. Mijn beoordeling wordt gebaseerd op enkele maanden gebruik.

Je kan de headset inpluggen met een 3.5mm AUX-kabel of een USB kabel, ook zit er een adaptertje bij om de enkelvoudige kabel te splitten naar een dubbele (een voor geluidsweergave (groen) en een andere voor de microfoon (roze). Het kabeltje dat je niet gebruikt kan je makkelijk wegstoppen in een rubberen dingetje om te voorkomen dat ze voor storing zorgen of er vuiltjes in zouden komen. Het jammere is dat je geen controle hebt over het volume van de headset en de microfoon wanneer de AUX kabel gebruikt wordt. Omdat het middenstukje op de kabel waar de knopjes op zitten om het volume te regelen dan zonder stroom zitten. Wanneer je de headset dan zou aansluiten op je Xbox One of PlayStation 4, zal je merken dat het erg onaangenaam is om te spelen zonder controle van het volume of microfoon. Daarom aanschouw ik deze headset als niet compatibel met de gaming consoles. Met smartphones zou hij weer wel moeten goed werken omdat je nog steeds de knopjes kan gebruiken op de smartphone om het volume aan te passen.

De bouwkwaliteit van deze headset is verrassend goed. Hij is zeer erg stevig en stukken beter in bouwkwaliteit van de SteelSeries H1V3 en andere headsets op de markt. Het opbergen van de headset is ook een pretje, omdat de oortjes naar binnen draaien. Wat dan voor mij persoonlijk weer minder is, is dat de kussentjes vanboven op het hoofd dan weer dikker mochten zijn.

De geluidskwaliteit zit ook erg goed. Bij mijn SteelSeries H1V3 vond ik dat de bass nogal overdreven hoog stond. Bij de Lenovo Y Gaming Headset zijn alle frequenties mooi gebalanceerd en komt alles mooi prachtig erdoor. Het 5.1 geluid lijkt ook aangenaam te werken wanneer ingeschakeld met de Lenovo Gaming Headset software en met de USB kabel maar deze is echter zeer lichtjes merkbaar.

Op de gaming headset zitten ook rode lampjes ingebouwd waarvan je de frequentie en helderheid kan afstellen in de software van Lenovo. Hier heb ik me echter niet op geconcentreerd om dit grondig na te kijken. Maar er waren wel wat mogelijkheden in de software van Lenovo.

Tot slot om even af te sluiten krijg je een mooie en stevige headset met uitgebreide functionaliteit die helaas wel wat tekortkomingen heeft wanneer we kijken naar de werking van het middenstukje bij het gebruik van een 3.5mm AUX kabel wat de compatibiliteit met andere consoles aanzienlijk verlaagt. Echter zou dit je aankoop niet mogen tegenhouden gezien het de perfecte companion is om te gamen op Windows.

Youtube review.

Heb jij ook een Lenovo GXD0J16085?