Specificaties 3,1" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung S8000 Jet Zwart Review

catscanner 15 juli 2009, laatste update op 30 augustus 2012, 1.474 views

Samsung S8000 Jet Zwart

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Uiterlijk
  • Antenne
  • Browser

Minpunten

• touchscreen is erg gevoelig voor vet
  • toetsenbord schakeld soms ineens over van landscape naar portrait
  • eerste dag al een vastloper

Reden voor aankoop
Ik heb deze telefoon gekozen bij een vernieuwing van mijn telefoonabonnement. Daarbij had ik voor mezelf al een keuze gemaakt voor een aantal telefoons. Dit waren de:
  • Samsung Ultratouch
  • Blackberry Bold
  • Nokia 5800
  • Samsung Jet
  • Iphone 3G
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Samsung Jet vanwege de abonnementskosten, mogelijkheden en het uiterlijk.

Verpakking
De samsung S8000 Jet zit bij zit bij Vodafone verpakt in een speciaal 'Mysteryland pack'. Onder deze hoes zit de orginele verpakking en daaronder zit dan weer de doos waar het toestel in zit. Bij het openen van het simpele zwarte doosje is het eerste wat je ziet het toestel voorzien van de nodige beschermingsplasticjes. Daaronder zitten de gebruikelijke accesoires:
  • CD'tje met new PC studio en drivers
  • Netstroom oplader
  • Usbkabel
  • Nep-lederen beschermhoesje
  • Micro SD kaartje van 4Gb met SD adapter
Kortom een compleet pakket waarin naar mijn idee niets mist.

Bereik
Over het bereik ben ik erg positief. Het toestel heeft tot nu toe nog geen enkele moeite gehad met het ontvangen van UMTS en HSPDA signaal. Daarnaast wat het verbinden met een wifi netwerk ook geen probleem.

Gebruiksgemak
Ik heb het toestel nu bijna een week in gebruik en wat betreft gebruik ben ik heel erg tevreden over het toestel. De widgets zijn makkelijk te selecteren en zijn ook makkelijk te verplaatsen. De diverse functies zijn makkelijk te vinden in het menu. En binnen een uur had ik door waar alle functies zaten. Het gebruiksgemak van het toestel is groot genoeg dat de basisfunctie van het toestel gebruiks kunnen worden zonder gebruikshandleiding. Internetten op het toestel gaat ook heel erg prettig. Website zijn erg snel in de laden en inzoomen levert geen problemen op. Nadeel vind ik het wel het feit dat het toestenbord soms zonder reden overschakeld van portrait naar landscape.

Design
Uiterlijk is en blijft een kwestie van smaak en wat de een mooi vind zal de ander verschrikkelijk vinden. Ik heb dit toestel mede gekozen van wege het uiterlijk. De voorkant is vrij simpel met enkel de kubusvormige 'homebutton' en de toetsen om op te hangen en op te nemen vallen op. Alle knoppen en het randje rond de camera zijn afgewerkt met zilverkleurige accenten. De achterkant heeft tevens een soort van zwart rode parelmoer finish. De aansluitingen voor de koptelefoon en usbkabel/acculader zitten beide netjes naast elkaar aan de bovenkant. Verder vind het een groot voordeel dat het toestel niet te groot is(in vergelijking tot bijvoorbeeld de Iphone).

Afwerking
Het toestel voelt stevig aan alle ziet er netjes uit. Alleen de zilververf om een van de zijknopjes is niet helemaal egaal. Verder is het jammer dat het touchscreen enorm gevoelig voor vette vingers.

Betrouwbaarheid
Op de eerste dag dat ik het toestel had liep het toestel een keer vast. Het enige wat nog hielp was het verwijderen van de batterij het toestel opnieuw starten. Daarna heb ik geen last meer gehad van vastlopers. Tot nu toe ervaar ik het toestel als zeer betrouwbaar.

De prijs de die op verschillende webshops gevraagd word is prima. Dit toestel kan goed meekomen met anders smartphones wat betreft de specificaties. Gezien het feit dat ik dit toestel gratis heb gekregen bij een contractsvernieuwing heb ik mijn afweging niet hoeven maken op basis van de prijs. Daarom kan ik verder weinig zeggen over de prijs.

Ik heb het toestel nu 5 dagen in bezit en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Het toestel doet wat ik wil dat het doet. Internetten via het toestel gaat erg prettig en het typen via het landscape toetsenbord is een verademing, mits het toestenbord niet een eigen leven gaat leiden.
Mocht ik na langer gebruik tot andere of nieuwe inzichten komen dan zal ik een update plaatsen.

Opmerkingen:
- Inmiddels heb ik de Samsung Jet niet meer in gebruik. Het is me wel opgevallen dat het scherm na verloop van tijd veel minder goed reageert.

Heb jij ook een Samsung S8000 Jet Zwart?

toetsenbord schakeld soms ineens over van landscape naar portrait

ik heb deze foon ook net vandaag maar ik kan nergens vinden hoe je het toetsenbord in landscape kan zetten :?
draai je toestel eens?
Als je het toestel naar links draait schakelt hij automatisch over en zoals ik al zei is het toestel wat dat betreft net iets te gevoelig.
je bedoelt met sms? bij mij werkt dat niet, wel met media bestanden , als ik een filmpje afspeel dan draait het scherm wel ,als ik de telefoon draai zeg maar , maar als ik een sms typ en draai de telefoon gebeurt er verder niets

[Reactie gewijzigd door Worran op 15 juli 2009 20:52]

En wat gebeurt er als je tijdens het typen van een sms het portrait toetsenbord ziet en dan het toestel geheel ronddraaid?
Leuke review:)
Is het toestel niet zo traag als de UltraTouch?
De reclame van tv beweren ze dat het de snelste touchscreen is. Maar is dit wel waar?
Met mijn Ultratouch zit ik soms gewoon een seconde te wachten op een reactie.
Sorry voor de late reactie,
Ik heb geen ervaring met de ultratouch maar mijn ervaring is dat het toestel heel soepel loopt. In de meeste gevallen reageert het toestel meteen of met een kleine vertraging van een halve seconde.