Sandberg Derecho Headset Review

jeroenmuts 13 maart 2016, 170 views

Sandberg Derecho Headset

Pluspunten

• Langdurig Comfort
  • Strak Design
  • 7 Kleuren LED
  • Super Bass
  • USB
  • 7.1
  • Mic handig verstopt

Minpunten

• Niet draadloos

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik ben niet vaak lyrisch in mijn reviews, maar nu heb ik toch een supersonische headset te pakken gekregen, dit moet ik gewoon met jullie delen!

Een headset is goed wanneer deze op een aantal punten hoog scoort. Belangrijk zijn de volgende punten: geluid, omgevingsgeluid, pasvorm, comfort, design, prijs, gebruikersgemak. De Sandberg Derecho Headset scoort op al deze punten maximaal. Hoe dat kan leg ik haarfijn uit in dit review.
Design
De Derecho headset ziet er fantastisch uit. Het ontwerp lijkt een futuristische mix van een oldschool headset met een buitenaardse versie. Dat blijkt als je naar de vorm kijkt die puntig ovaal is en waarbij de buitenkant een stoere 'gaas look' heeft. Op de headset heb je twee knoppen; de ene zet de super bass aan die gewoonweg heerlijk aanvoelt en luistert. De tweede is een knopje waar een lampje op staat. Dit is een ingebouwde ledlamp die aan beide buitenkanten van de schelpen 7 toffe kleuren schijnt. Dit heeft natuurlijk alleen een ‘pats’ functie en dat deed ik dan ook graag. De continu veranderende led kleuren op je hoofdtelefoon zijn gewoon tof. Wil je niet de aandacht op je als je de headset in een openbare ruimte gebruikt, dan zet je gewoon het knopje ‘gaaf’ uit.'

Een ander stukje design dat mij verraste was de microfoon. Want op de doos zag ik een headset met microfoon en toen ik deze uitpakte, zag ik die niet. Ik heb de hele doos tien keer door elkaar geschud, de ingang op de headset bekeken toen het ging dagen. Ja, hoor! Er zit een ingebouwde microfoon in die je kunt in- en uitklappen. Bij het inklappen is het een onzichtbare mic en bij het uitklappen is het de juiste microfoon op de juiste plek. Heel gaaf dit!
Geluid
De sound van een headset is natuurlijk superbelangrijk. Wanneer je deze 7.1 dolby headset via de USB aansluit hoor je direct een prachtig geluid. Wat mij opviel is dat ik behalve het volume aan de headset zelf kon bedienen, ook een extra bass functie kon aanzetten (en dat is echt een topfunctie!). Dit alles stond lekker hard mijn gehoorgang in te galmen (en nu komt het!) zonder dat mijn sociale omgeving daar ook maar iets van meekreeg. Met andere woorden: Je kunt keiharde muziek draaien zonder dat iemand er last van heeft! Wat de schelp ook heel goed doet is dat het je niet van de omgeving afsluit. Dus aan de ene kant kan niemand jouw muziek horen, maar je bent niet afgesloten zoals die verduvelde in ear headphones. Al met al scoort deze headset qua sound dus echt supergoed. De extra bass functie geeft echt een meerwaarde. De trillingen zijn voelbaar en je song, film of game geluid is zo veel vetter dan voorheen!
Comfort
Deze headset voelt en zit gewoon super. Na een lange film of uren gamen zit hij gewoon superfijn. Geen strakke banden of drukkend gevoel, het zit gewoon perfect. De oorkussens zijn lekker zacht terwijl de headset zelf zwaar en robuust aanvoelt. Deze geluidsknaller heeft ondanks zijn relatieve lage prijs een luxe uitstraling en dat zie ik graag :)
PS4

Op de verpakking stond dat de headset compatibel is met Windows en MAC OS. Natuurlijk heb ik deze oorjongens eens even aangesloten op de PS4 en daar worden ze ook direct opgepakt! Ideaal met een snoer van twee meter! Of het voor de X-doos hetzelfde werkt kan ik helaas niet melden, maar dat zal vast wel.
Behalve dat het geen Bluetooth draadloze headset is, is dit product echt perfect. Vooral omdat er in de prijsklasse onder de 100,- eigenlijk geen concurrenten zijn voor de Sandberg Derecho Headset. Al zijn concurrenten hebben vaak wel een nadeel. De mic is niet goed afgesteld, je krijgt last van een drukkend gevoel of het geluid is niet megamooi. Bij deze headset zit het letterlijk allemaal goed! Supergeluid, vet design, heerlijke pasvorm en comfort en aan te schaffen onder de meier! Daarnaast nog de leuke snufjes met de microfoon en het led kleurenspel. Mijn advies zal geen verrassing zijn: kopen!
Pluspunten
Langdurig comfort
Strak design
7 kleuren Led om je oren
Super bass
Prijs is top
Werkt op de PS4
Minpunten
Niet draadloos
Enkel USB
Specificaties

Kleur van het product Zwart, Blauw
Headset type Stereofonisch
Aansluiting USB
Apparaat connectiviteit Bedraad
Bedoeld voor PC/gaming
Cijfer: 9

Heb jij ook een Sandberg Derecho Headset?