Specificaties Stereo geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Rapoo H8030 Review

f.heinen 10 maart 2016, 72 views

Rapoo H8030

Headset zou top zijn voor het geld ware het niet dat de microfoon niet qua stand in te stellen op de afstand van je hoofd en dus tegen mij wang zit. Het ergste: Als je volume wijzigt via de PC of Mac dat het volume 100mSec weg is. Dus stotter.

Pluspunten

• Zit goed
  • Gaat relatief lang mee
  • Goed geluid

Minpunten

• Microfoon zit raar
  • Volume wijzigen onderbreking!

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Deze headset is echt plug en play. Jammer dat die niet blue tooth is dan had die ook op mijn mobiel gekund. Draadloos kun je er zo'n 10 meter mee weg lopen in de praktijk maar niet door meer dan 1 muur. Dus verwacht niet dat je door het hele huis kan lopen....

De batterij gaat volgens mij zo'n werkdag mee. Ik bel redelijk veel via Skype en luister regelmatig muziek. Ik heb het dus niet netto gemeten maar ik gok zo'n 5 tot 7 uur actief aan.

De microfoon is slecht. Die zit vast aan je headset. Naar onder is aan. Dat is mooi. Dus iets omhoog is letterlijk mic OFF. Is wel even wennen maar als je het door hebt echt tof. Als je ff iemand hebt welke tussen door komt is dat letterlijk de mute.
Waarom is die microfoon dan slecht? Nou, die is van hard plastic en kan dus niet qua afstand van je hoofd ingesteld worden. Ik heb geen dikke smoel en bij mij zit die tegen de wang. Net maar wel er tegen aan. Dus moet je de hoek van de headset aanpassen om de mic van je gezicht te krijgen. Stomme ontwerpfout.

Ten tweede zit er echt een super irri volume wijzig hickup in. Ik dacht eerst dat dit mijn PC was maar mijn Mac heeft hetzelfde. Elke change is geluid ff weg op de headset. Andere headsets hebben dit niet.

En het laatste dat jammer is, ik zou graag als de headset uit is dat dan ook de USB stick uit gaat en daarmee je audio weer via je PC gaat ipv de niet aangesloten headset omdat de USB stick er nog in zit....

Heb jij ook een Rapoo H8030?