Specificaties 3,25" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Storm 9500 Zwart Review

PietPuk.nl 8 juli 2009, 464 views

BlackBerry Storm 9500 Zwart

Pluspunten

• design, functieset, intuitieve interface.

Minpunten

• accuduur

Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik na verloop van tijd niet meer overweg kon met mijn Windows Mobile touchscreen telefoon. Ik ging dus op zoek naar een toestel dat goed met de hand bedient kon worden. Ook de i-phone heb ik overwogen. De reden om te kiezen voor deze blackberry was vooral de prijs.

Ik heb de telefoon los gekocht met sim-lock. Deze sim-lock bleek echter simpel te verwijderen met een via internet bestelde unlockcode. De telefoon komt origineel van vodafone, maar ik gebruik hem met mijn kpn simkaart. Deze combinatie vormt geen enkel probleem. Omdat ik dus geen blackberry abonnement heb is het niet mogelijk om gebruik te maken van blackberry services. Voor mij vormt dit totaal geen probleem omdat ik mijn email regel via gmail. De gmail app en twitter apps bevallen mij zeer goed.

Bediening van het toestel is in het begin erg onwennig. Maar zoals met alles wend het snel. Mooie, vooral platte, telefoon met voldoende functies.

Enige nadeel is het batterijverbruik. Verbruik is ook onvoorspelbaar. De ene dag is de accu nog 3/4 vol, andere dag is de accu bijna leeg. Geen idee waar dit aan ligt.

Heb jij ook een BlackBerry Storm 9500 Zwart?

Snap even een ding niet!

Je koopt een gsm los met simlock ...
Als een toestel alleen met simlock geleverd kan worden lijkt het me niet al te moeilijk ;)

Voor wat betreft je batterijver/misbruik, druk eens langer op de menu-knop en schrik waarschijnlijk van het aantal applicaties wat op de achtergrond draait. Toen ik mijn Storm nog had was vooral de youtube-client een gekende stroomverbruiker. Ik kon echter geen vrienden worden met de Storm, ik ben namelijk van mening dat de BB-software nog niet geschikt is voor gebruik met een touchscreen. Heb nu weer een gewone 8900 en ik vind 'm weer heerlijk ;) (Na een 8110 versleten te hebben).
Ik ben mij bewust van de applicaties die op de achtergrond draaien. Maar zelfs als ik al die applicaties afsluit drained de batterij soms snel leeg.
Andere keren gaat de batterij lang mee terwijl er wel redelijk wat applicaties op de achtergrond open staan.

Ik heb dus echt geen idee waar het probleem zit.