Specificaties met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Speedlink CONIUX Review

Staartvin 10 februari 2016, 110 views

Speedlink CONIUX

Een prima headset voor een prima prijs. Niet het beste wat er op de markt is, maar dit is natuurlijk logisch als je naar de prijs kijkt. Een tof tussenmodel voor als je geen 70 euro wilt uitgeven, maar wel een degelijke headset wil hebben.

Pluspunten

• Licht; makkelijk mee te nemen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Zuivere microfoon
  • Fijn geluid (bass wordt ietwat versterkt)
  • Lange kabel (2.3 meter)

Minpunten

• Licht; zit niet super strak om je hoofd
  • Microfoon is niet uit te schakelen
  • Vrij lange pinnetjes om in te pluggen

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb hem gekocht voor 28 euro, wat een prima prijs is voor deze headset. Ik gebruik hem nu een paar weken, en ben er vrij tevreden over. Hij is erg licht, wat een voordeel en nadeel is: doordat ie licht is, is hij makkelijk mee te nemen, maar om dezelfde reden schuift ie ook wat makkelijk van je hoofd. Als ik hard heen en weer schud met mijn hoofd, of snel voorover buig, valt 'ie bijna van mijn hoofd af.

Het geluid van de headset is echt prima. Je zult geen studiogeluid krijgen, maar dat is natuurlijk logisch; daar is de prijs niet naar. De bass wordt automatisch wat versterkt, dus voor muziekliefhebbers is dit niks. Toch werkt 'ie als gaming headset prima! De microfoon is helemaal in orde en pakt mijn stem erg zuiver op. Wel is het jammer dat je de microfoon niet kunt uitschakelen (er is geen knopje voor op de headset zelf), dus dat zul je op je systeem (softwarematig) moeten doen.

Over draagcomfort ben ik redelijk tevreden. Hij zit goed voor een paar uur, maar na zo ongeveer 4 uur begint ie toch wel een beetje pijn te doen aan je oren. De headset is erg goed uitschuifbaar, zodoende past 'ie op alle hoofden. Door de lange kabel (2.3 meter) ben je nooit buiten bereik. De pinnetjes van de headset zijn echter wel wat lang, waardoor ze wat makkelijker af zouden kunnen breken.

Concluderend:

Heb jij ook een Speedlink CONIUX?