Samsung Galaxy A5 (2016) Goud Review

halilg85 5 februari 2016, laatste update op 5 februari 2016, 3.900 views

Samsung Galaxy A5 (2016) Goud

Dit is mijn eerste review ooit. Moet er wel bij zeggen dat ik bijna elke high end toestel wel een keer in gebruik heb gehad. Bijvoorbeeld Note 5, Nexus 6P, Nexus 5X, S6 edge, Moto X Force, iPhone 6s Plus

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Batterij
  • Beeldscherm
  • Geheugen uitbreidbaar
  • Vingerafdrukscanner
  • Fast charging

Minpunten

• Ram
  • Processor had iets meer gemogen
  • intern geheugen min 32gb.
  • Geen wireless charging

Zoals ik eerder heb beschreven heb ik veel telefoons gehad in de afgelopen jaren. Maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee en was op zoek naar een niet al te grote telefoon met een mooi prijskaartje.

De reden waarom ik nu bij de Galaxy A5 2016 ben beland geef ik hier onder:

QHD beeldscherm is iets wat overdreven is naar mijn mening. Op een scherm van 5 tot 6 inch vind ik dat niet echt nodig. Het 5,2 inch FHD SAMOLED scherm ziet er naar mijn mening goed uit. Ook is het scherm klein beetje groter dan die van een Galaxy S6 wat een voordeel is.

De bouw van het toestel is super. Glas aan de voor en achterzijde en het frame van aluminium. Het is allemaal wel wat ronder afgewerkt waardoor hij echt lekker in de hand ligt. Hij is ook wat zwaarder dan bijv. een Galaxy S6 waardoor het toestel wat meer premium aanvoelt.

De processor ben ik wel tevreden mee, maar had ook wel iets sneller gemogen. Ik kan er alles mee doen. Spellen spelen, social media, surfen enz. Alles is snel genoeg maar het had naar mijn mening iets vloeiender gemogen. Maar niks om je echt aan te storen.

Het geheugen had ook wel iets beter gemogen. 2GB ram in combinatie met touchwiz is naar mijn mening toch te weinig. Ik heb geen last van haperingen maar sluit wel telkens taken af om dat te voorkomen. Ook vind 16GB in 2016 te krap. Ook al is het een midrange toestel vind ik dat 32GB toch wel een minimum moet zijn.

Camera maak ik niet veel gebruik van maar de foto's die ik er mee heb genomen zijn van goede kwaliteit. Het is geen S6 maar goed genoeg voor dagelijkse taken. Deze steekt ook iets minder uit dan bij een Galaxy S6.

Laatst wil ik het over de batterij hebben. Dit is 1 van de hoofdredenen waarom ik dit toestel heb uitgekozen. In 1 woord GEWELDIG! Ik ben iemand die veel gamed op zijn toestel. Vooral clash of clans. Mijn zoontje speelt angry birds erop. Ik kom niet op minder dan 5 tot 6 uur scherm tijd uit met veel gaming.

Aangezien dit mijn eerste review is hoor ik graag of er dingen zijn die ik ben vergeten of verkeerd heb. Foto's zal ik later uploaden.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A5 (2016) Goud?

Hoi,

Ik vroeg me af hoe deze vergelijkt met de Nexus 5x, dus qua battrij, camera, grote, bouwkwaliteit etc. Ben opzoek naar een nieuwe telefoon en twijfel tussen deze twee of een z5 compact. Goede review trouwens. Heb niet het idee dat je iets mist behalve dat je het geheugen toch uit kan breiden? Nog veel plezier van je telefoon en ik hoor het graag van je.

Groetjes
Dank je wel voor je reactie.

Het geheugen kan inderdaad uitgebreid worden. De nexus zou ik alleen voor gaan als je echt purenexus wilt. De z5 compact is een echt compact toestel. Dus weet niet of je zo klein wilt. Voor de rest is de A5 echt een goede allrounder met lange batterijduur.