Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart Review

ThaStealth 2 september 2005, 1.617 views

Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Snelle responstijd (ideaal voor gamen)
  • Mooi design (past goed op je bureau)
  • VGA en DVI ingang (het is mogelijk meerdere systemen op je monitor aan te sluiten).

Minpunten

• Afdekkapje achterkant monitor
  • Meegeleverde software

Voordat ik deze monitor kocht had ik eerst een Belinea 19" CRT, deze beviel zeer goed, behalve dat het scherm erg ver naar achteren uitstak, een TFT was de enigste oplossing. Toen ik eens wat rond aan het kijken was tussen de verschillende 19" TFT's op het forum van Tweakers.net viel mijn oog al snel op deze Samsung zowel qua design als qua technische specificaties.

Al snel de knoop doorgehakt dat deze het zou gaan worden, en hem dezelfde dag nog besteld in de PC winkel hier in de buurt, helaas was het scherm nog slecht leverbaar en moest ik een aantal dagen wachten (wat uiteindelijk opliep tot 1 week wachten maar daar zeur ik niet over nu ik het scherm heb :P)

Het scherm is in 1 woord prachtig te noemen, mooi design, snelle responstijd dus geen ghosting en ook nog eens verschillende aansluitmogelijkheden (zowel VGA als DVI).

Het enigste waar ik niet zo over te spreken ben aan de hardware kant van het scherm, is het afwerkkapje wat over de kabels geplaatst word aan de achterkant van het scherm, deze wil maar niet vast blijven zitten en gaat telkens aan 1 kant los. Ik denk dat Samsung hier een betere oplossing voor had kunnen verzinnen.

Dan de software die erbij geleverd word, blijf hier alsjeblieft vanaf, de Magicbright applicatie die te downloaden is van de Samsung website en van de bijgeleverde CD-Rom werkte voor geen meter op mijn pc, nadat het programma gestart werd, veranderde hij het beeld zo dat de onderste helft van het beeld weg was en dat de muis niet meer zichtbaar was. Toen het programma weer gedeinstalleerd was, was het scherm weer bruikbaar.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart?