Turtle Beach Ear Force Elite 800 Review

MijnAccount 27 januari 2016, 613 views

Turtle Beach Ear Force Elite 800

Prachtige uitgebreide featureset wordt teniet gedaan door een ruis

Pluspunten

• Everything is better with bluetooth!
  • presets die echt werken
  • noise cancelling

Minpunten

• Ruis

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Everything is better with bluetooth!

Onder dit motto heb ik deze headset gekocht bij onze coole vrienden. Het plezier van de headset begon al toen ik de headset uit de doos haalde. De doos zelf zit mooi in elkaar en de headset is mooi afgewerkt. het aansluiten was zo gebeurd en met de duidelijke handleiding is de PS4 ook correct afgesteld. Let bijvoorbeeld op dat je de output op je PS4 helemaal opschroeft naar max volume. Anders kan het gaan kraken.
Hierna heb ik meteen de app gedownload waardoor je via je telefoon de instellingen zoals noise cancelling en presents kan veranderen.
Dit betekent ook dat de headset gelijktijdig verbonden is met je telefoon én de receiver die aangesloten zit op de ps4. Top! Onder het gamen kan je gewoon je telefoon aannemen.

PS4 aan, headset op en gamen maar. In het hoofdmenu hoorde ik een irritante ruis door de koptelefoon. Al snel kwam het audio geweld van rainbowsix siege door de koptelefoon en klonk het geluid goed. Nu zitten er genoeg "stille" momenten in rainbow six en ik hoorde weer die ruis. Spel uitgezet, spotify aan via de telefoon icm bluetooth en de ruis werd er niet beter uit. De volgende optie was om de headset aan te sluiten via de kabel om te kijken of de ruis weg was. Nee, jammer genoeg ook hier last van ruis. Even googlen en je komt meer informatie tegen over de "hiss". Op advies van een website de headset van een update voorzien. Na de update lijkt het iets beter te zijn. De ruis was jammer genoeg nog steeds te erg aanwezig.
Alle top functies zoals draadloos, 2x bluetooth, super human hearing preset, noise cancelling, de mooie docking en de goede afwerking werden teniet gedaan door een zachte irritente ruis. Na een paar uur heb ik de headset met een dubbel gevoel weer ingepakt en terug gestuurd.

Heb jij ook een Turtle Beach Ear Force Elite 800?

Voor ¤230-, zou ik toch verwachten dat de ingebouwde versterker een hogere noise floor zou hebben.

Dan zou het bij mij eigenlijk 1 ster zijn sinds het geluid toch echt essentieel is bij een headset :)

[Reactie gewijzigd door Cobra8811 op 27 januari 2016 09:28]