Steelseries Siberia Elite Prism Review

Doxiz 22 januari 2016, 463 views

Steelseries Siberia Elite Prism

Niet helemaal tevreden met deze headset. Hierdoor heb ik hem terug gestuurd. De langere review staat hieronder, 50 woorden vond ik te weinig.

Pluspunten

• Cool Design
  • Lange audio kabel mee geleverd
  • Robuust
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Strak
  • niet comfortable

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Niet de uitgebreidste review, maar 50 woorden vond ik wat te weinig.

Paar dagen deze headset getest. Niet echt tevreden.
Microfoon valt tegen en zit ook aan de zijkant van je mond i.p.v. ervoor.

Als je hem op mute zet, brand het lichtje van mute ook best vel.. kan savonds wel irritant zijn tijdens het gamen.

Echter als bril drager zit die nogal strak, en ook mijn oren raken de binnenkant van de oorschelpen.. niet echt fijn, had het ook niet verwacht, heb zelf maar kleine oren. Dus voor iemand met grotere oren zal dit vervelend zijn.

De bediening van de headset zelf is wel erg goed. Aan de rechterkant zit een draai knop voor je volume. Aan de linkerkant zit de mute knop, met een simpele draai kan je de microfoon muten of unmuten.

Het design van de headset is zeer gaaf. De lichten van de headset zelf kun je veranderen en alles voelt goed aan. De band aan de bovenkant van de headset is van metaal, dit zal dus niet zo makkelijk breken en kan dus ook tegen een stootje.

Ook krijg je er een extra stukje software bij om het geluid te "tunen". Dit zit erg goed in elkaar, en je kan het verschil echt horen met de verschillende profielen.

Helaas doordat het comfort van de headset niet lekker is voor mij, heb ik besloten om hem terug te doen.

Heb jij ook een Steelseries Siberia Elite Prism?

Meestal gaat een review van een headset vooral over de geluidskwaliteit. Kan je hier wat over vertellen?
Geluid is net zo belangrijk als comfort. Lijkt me beetje irritant als je een headset koopt die niet lekker zit eh? ;)

Geluid is prima, maar ik ben beter gewend. De geluids features in de software doen het wel erg goed. Echter was ik niet heel enthousiast. Ook miste het geluid een bass.
De bass mist niet. Heel veel standaard apparaten heb teveel bass. Hier raak je gewent aan en dit is absoluut niet standaard. Deze koptelefoon klinkt gewoon lekker zuiver zoals het hoort.
Ieder zijn eigen mening. Ik vond het geluid zeer matig en vond juist dat ik een bass miste.