Sony Gold Wireless Headset Zwart Review

RoRoo 15 januari 2016, 482 views

Sony Gold Wireless Headset Zwart

Ondanks het lage aankoopbedrag heeft deze headset mij enorm verbaasd! Via de PSN app kan je een speciaal gameprofiel inladen om wat equalizer settings goed te krijgen. Collega's hebben allemaal dezelfde headset gekocht (mede omdat het bij mij prima klonk). Als we in een party zitten hoor je elkaar prima.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid (ook bij muziek)
  • Microfoon is niet zo'n hinderlijke boom maar lekker geintegreerd

Minpunten

• Je moet 'm niet vergeten uit te zetten
  • USB kabel kán aan de korte kant zijn

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Disclaimer: in deze "review" staan mijn meningen waarbij ik het gevoel heb dat ik vooraf moet melden dat ik niet heel kritisch aangelegd ben. Ik heb een "You get what you pay for" mentaliteit.

Na lang wikken en wegen een paar mnd geleden deze headset gekocht. Puur omdat ik niet zo'n die hard gamer ben waarvoor een ¤400 headset nog niet voldoende is.

Verpakking
De headset zit netjes in een doosje verpakt (vanzelfsprekend). Zelfs zo goed dat ik in eerste instantie dacht dat de usb dongle er niet in zat.. Netjes in een doosje verwerkt overigens :)

Er zit een mooi zakje bij waar je de headset, snoertje en dongle makkelijk in kan bewaren. Persoonlijk gebruik ik 'm niet, maar als je 'm veel vervoert kan het handig zijn.

Het laadkabeltje is zoals vaker gezegd, aan de korte kant. Nu heb ik mijn PS4 op de subwoofer staan en leg ik de controller en headset er bovenop om deze te laden, dus ervaar ik er verder geen problemen mee.

Zit je PS4 wat meer ingebouwd kan een langer kabeltje prettiger zijn.

Aansluiten & In gebruik nemen
Het aansluiten en in gebruik nemen is té simpel. Dongle in je PS4, headset op standje 2 (voor de profielen) en binnen 10 sec. is ie gekoppeld.

Je kan een app downloaden waarmee je de equalizer van profiel in standje 2 kan instellen op je favoriete game of game type. Het verschil hierin is goed te merken.

Bij Until Dawn bijv. had ik in eerste instantie het profiel van the Last of Us erin staan. Nadat ik was overgeschakeld naar het Until Dawn profiel hoorde ik de sneeuw nog beter onder m'n schoenen knisperen en de subtiele omgevings geluiden kwamen beter tot hun recht.

Bouwkwaliteit
Ondanks dat je 'm een beetje kan "opvouwen" voelt ie heel solide aan en heb ik niet het idee dat dit in de toekomst een probleem kan gaan geven.
Normaal gesproken ben ik allergisch voor "vouwbare" electronica. Het is imho té gevoelig.

Time will tell :+

De afwerking is strak, leren doppen vallen mooi over je oren en doen ook na meerdere uren gamen geen pijn.

Geluid
Het geluid is naar mijn mening perfect. Een audiofiel zal er heus wat op aan te merken hebben, maar ik vind het super.

Het (virtuele) surround effect is ook imho prima! Ik hoor precies waar iets gebeurd.
Detail geluiden die je normaliter niet hoort over het reguliere geluid zijn haarscherp en niet overdonderend of te schel.

Luister ik naar Spotify via de headset merk ik ook dat de virtuele surround opties van de headset echt wat toevoegen. Het is een genot!

Je kan de headset ook op je telefoon/tablet aansluiten met de bijgeleverde kabel, alleen mis je dan de virtuele surround opties en zit je stereo te luisteren.
Ook dat klinkt dikke prima, maar ik kan begrijpen dat wanneer je in de trein een film zit te kijken je ook wel een beetje surround wilt.

Microfoon
In diverse reviews lees je dat de Microfoon het grootste minpunt van de headset is.
Persoonlijk (en mijn collega's met mij) ervaar ik die minpunten niet. Spraak komt duidelijk en helder over.
Ook voor mensen zonder dezelfde headset.

Hij is niet té gevoelig voor omgevingsgeluid. En je zit niet met zo'n irritante boom voor je mond.

Enige nadeel die ík kan noemen is dat ie niet in een soort standby schiet als de connectie met de PS4 verbroken wordt.
Ik vergeet 'm soms wel eens uit te zetten en dan loopt ie 's nachts gewoon leeg.

Heb jij ook een Sony Gold Wireless Headset Zwart?

Reviews door de redactie