Dirt Devil Spider M607 Review

thisisnotmyname 5 januari 2016, laatste update op 17 januari 2017, 174 views

Dirt Devil Spider M607

Fijne machine en leuk om naar te kijken, haalde de eerste beurt al heel veel stof op en het is hier al heel schoon. De machine (70 mm hoog) is verrassend stil. Installatie ging gemakkelijk en snel.

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudige installatie
  • Eenvoudig
  • Doeltreffend

Minpunten

• Gaat graag stuk
  • Heeft wat moeite met snoeren/kabels
  • Ook onder de bank of kast kan de accu leegraken
  • Haren kunen rond de borstel komen
  • Kan geen kleed op van 2 cm dik

Energieverbruik Score: 4
Update 1:
We hebben "Stoffie", zo noemen we hem, nu enkele dagen in gebruik. Stoffie is een waardevolle aanvulling in het huishouden. Zuigen is toch een vervelende bezigheid en dat zal nu fors minder vaak hoeven te gebeuren.

De duurdere machines mogen dan wel een docking-station hebben, het schoonmaken en legen van de machine moet ook dan nog steeds. In die zin moet er nog steeds een handeling gebeuren welke overigens niet veel werk is. Daar die handeling toch uitgevoerd moet worden is het enorme prijsverschil niet gerechtvaardigd, voor een paar honderd euro ben ik best bereid om Stoffie onder de kast vandaan te plukken en de stekker aan te sluiten. Bovendien kan je de domme versie in de kast opbergen waar de slimme versie met zijn lompe docking-station pontificaal in het zicht moet staan. Ook is de "slimme" robot vaak nog hoger ook.

Voor menigeen zal de "slimme" machine door de prijs niet interessant zijn maar de betaalbare wel, de techniek is immers grotendeels gelijk en de werking ook.

Het de kennis van nu kan ik wel iedereen deze aanraden maar dat kan ik niet bij de duurdere versies, het is maar de vraag of het enorme prijsverschil het zoeken naar Stoffie rechtvaardigd.

Update 2:
Helaas is Stoffie onlangs overleden. De accu lijkt wel op te laden maar als de machine aangezet wordt dan gebeurd er vervolgens niets. Het product is terug naar de leverancier en wachtend op antwoord.

Update 3:
Nadat Stoffie werd vervangen door een werkend exemplaar heeft deze in ons andere huis er een tweeling broertje bijgekregen met de naam Stoffie.

Nog altijd tevreden over de eenvoudige werking. De tijd dat er stof op de vloer lag is definitief voorbij.

Update 4:
Stoffie is al weer overleden. Maar goed dat we de bon hebben bewaard. Op naar een nieuwe stof.

Heb jij ook een Dirt Devil Spider M607?