Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

Alexander nlNewbie 25 december 2015, 208 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Lees de uitgebreide review hieronder.

Pluspunten

• Gaat redelijk lang mee
  • Ziet er mooi uit
  • Goede microfoon om met vrienden te praten
  • Goed geluid
  • Stoffen oorkussens (Die je eraf kan halen en wassen, niet dat je daar heel veel aan hebt)

Minpunten

• Draad voor mij aan de lange kant
  • Vervelende gevlochten draad
  • Door de makkelijk krullende draad krijg je allemaal andere problemen (Slechter geluid en microfoon)
  • Niet werkende mute knop
  • Irriteert soms een beetje bij lang gamen

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
De headset is over het algemeen goed. Vooral als je naar de prijs kijkt. Maar na anderhalf jaar begint hij toch kuren te vertonen. Door de gevlochten kabel krult de kabel veel te makkelijk, waardoor nu mijn microfoon in volume begint af te nemen. En mijn linkerspeaker veel harder staat dan de rechter. Maar dat is slijtage dus daar kan ik mee leven (Ik heb hem dan ook zowat elke dag gebruikt). Het geluid is goed, de microfoon is goed. Alles voor een aardig prijsje. Het enige waaraan ik mij vanaf het begin af aan irriteerde zijn de kabel en "volumeregelaar" waarvan de muteknop niet werkt. ( Ik had het liefst vier en een halve ster gegeven maar dat kan niet. )

Komt erop neer, voor de prijs is de headset geweldig, maar houd er rekening mee dat je er niet meer dan twee jaar uit krijgt als je een fanatieke gamer bent. Vragen zijn welkom.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?

Beste lezer,

Mijn ervaringen met deze headset zijn over het algemeen hetzelfde als hier boven vermeld. De Mute-knop werkte bij mij goed en doet het al meer dan één jaar. De kabel is echter niet uit top kwaliteit, hij gaat niet raffelen of iets dergelijks maar krult snel op ( wel heb ik een paar losse "haartjes". ) . Als je de kabel besluit op te rollen met de klittenband die aan de kabel zit zul je snel merken dat dit gelijk effect heeft op de kwaliteit van microfoon en eventueel dat 1 speaker minder hard gaat. ik raad daarom ook af om de kabel kort op te rollen Probeer zo lang mogelijke lussen te maken.

Verder heeft de headset een goede kwaliteit van geluid, als je de kabel niet oprolt is de microfoon ook zeer goed. Overigens heb ik nooit last van mijn oren gekregen, alleen is hij wel warm voor in de zomer.

Kortom, de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Ik persoonlijk neem de kabel voor lief en dan is hij zeker een 4 tot 4,5 waard!

MvG Royyor71