Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Teufel Move (Zwart) Review

R-B 8 december 2015, laatste update op 8 december 2015, 610 views

Teufel Move (Zwart)

Vergeleken met de standaard samsung in-ears die ik gebruikt voor de fietstochten naar het werk, zijn de teufel in-ears een stuk beter. Voornamelijk de lagere tonen worden vele malen duidelijker ten toon gesteld. Bij hogere volume wordt helderheid behouden, geen schelle tonen die de overhand krijgen.

Pluspunten

• Lage tonen
  • Geen vervorming bij hogere volume
  • Opbergdoosje
  • Tube om rubberen oordoppjes schoon te spoelen

Minpunten

• Windgevoelig(er)

Algemeen
Nadat ik vorig jaar een 5.1 set had gekocht, de Ultima 40 surround kijk ik sindsdien regelmatig op de website op leuke acties, want deze zijn vaak zeer aantrekkelijk.

Service
Teufel claimt 8 weken luistertermijn te geven, en mocht het niet bevallen dan kan de boel terug. Zeker met duurdere speakers waarvan je deze niet ergens kan luisteren een goede optie! Echter, er komt deze maand wel een "luisterwinkel" in Amsterdam!

Actie's
Teufel heeft veel acties, als de een afloopt dan volgt er weer een ander. maar de kortingen verschillen per actie, die op Black Friday waren erg aantrekkelijk voor dit setje.

De Teufel Move (er is ook iMove, speciaal voor Apple) inclusief de Teufel Bamster, voor slechts 99.99. (Helaas kon ik niet 2x bestellen , ook voor een maat, anders nog eens 20 korting op geheel).

Normale prijs voor de Move is 79,99 en voor de Bamster 129.99, totaal 209.98. Nu dus met 109.99 korting. Dit leek me erg aantrekkelijk, waardoor beide apparaten prijstechnisch leuk zijn om te kopen qua bedrag.

Verpakking
De Move is mooi verpakt in een doosje, inclusief verzegeling.

Inhoud

Inhoud bevat:
  • Schoonmaakbuisje
  • 3 maten rubberen oordopjes
  • Opbergdoosje
  • Move oordoppen
  • Telefoon mini-jack adapter
De adapter kan gebruikt worden als de bedieningsfuncties op de control module niet werken.

Het schoonmaakbuisje kan voor de helft gevuld worden met water, door te schudden kan je de rubberen oordopjes reinigen.

Geluid
Ik gebruik de in-ears voornamelijk op de fiets naar me werk, wat onmiddellijk opviel waren de lage tonen. Deze worden, vergeleken met standaard in-ears van Samsung, veel en veel beter weergegeven. Een enorm verschil!

De lage tonen die je normaal gesproken volledig mist, zijn nu wl aanwezig. Waardoor de muziek gewoon veel beter klinkt. Daarbij geldt dat bij hogere volumes de zuiverheid behouden blijft, lage of hoge tonen gaan niet de overhand krijgen. Het geheel blijft netjes in balans.

Wat wel opviel, de oordoppen vangen meer wind op. Op de fiets, met tegenwind, hoor ik duidelijk meer wind dan de in-ears van Samsung.

Normaal gesproken heb ik het geld niet voor over om duurdere in-ears te kopen, maar deze kortingsactie maakt het erg interessant.

Tot op heden heb ik geen spijt van de aankoop, met de reden dat het geluid vele malen beter wordt weergegeven.

Heb jij ook een Teufel Move (Zwart)?