Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Valve Steam Link Review

wvdburgt 15 november 2015, 357 views

Valve Steam Link

De prijs om te kunnen gamen op je tv is goed geprijst. Dit simpele apparaat doet wat men adverteert.

Pluspunten

• gamen op je TV
  • simpele setup
  • robuste bouw van apparaat

Minpunten

• USB aansluitingen zitten niet logisch
  • sommige games werken niet goed via Steam
  • refresh in menu.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik kocht dit apparaat omdat ik eigenlijk weinig in mijn woonkamer zit. Na dat ik het kastje heb aangesloten gebeurde er in eerste instantie niet veel. De stekker eruit en weer erin verhielp dit probleem. De setup is vrij simpel: gebruik de controller, kies een taal en gebruik een code om de computer te koppelen. Ik moest wel mijn computer op big display zetten voordat ik iets kon. Daarna heb ik wat games probeerd. Over het algemeen werken de meeste games goed. Steam geeft netjes aan welke games beter niet gestart worden. Door non steam games toe te voegen ben je niet afhankelijk van steam. Wel merkte ik dat veel games het niet fijn vinden om via een controller te spelen. Een voorbeeld is Battlefield 4. Je krijgt eerst de browser waar je moet klikken wat niet lukt met de xbox controller die ik gebruikte. Met wat hulp van de muis bij mijn computer kreeg ik het spel opgestart maar veel meer dan naar de lucht kijken lukte niet. Ik kreeg het niet meer voor elkaar om naar beneden te kijken. Ook kwam ik er achter dat als sommige games eerst een scherm opstarten om vanuit daar te starten dit niet altijd goed werkt. Wanneer er een foutmelding op treed rest je niets anders dan maar weer naar de computer te kopen. Dit is dus soms best lastig. Games die wel goed werken zoals project cars maken het echter weer goed. Het speelt fijn en de kwaliteit is goed. Welk merk ik dat als je in de steam library zit, dat ie soms hard refreshed. Je ziet dan heel even zwart en daarna weer iets. Over het algemeen is het apparaat goed maar er zitten wat eigenaardigheden in. Ik hoop dat deze eruit gaan wanneer ik een steam controller heb. Toch raad ik aan om ook een toetsenboard + muis in de buurt te hebben. Scheelt je weer lopen naar je game pc:). De prijs is verder goed. 54 euro is niet echt veel.

Heb jij ook een Valve Steam Link?