Specificaties Surround geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Gaming Headset G930 Review

OekelboterNewbie 12 november 2015, 137 views

Logitech Wireless Gaming Headset G930

Prima voor een draadloze koptelefoon mét microfoon. Prijzig als audiokoptelefoon. Microfoonconstructie is wat zwak en breekt makkelijk bij de knik. WiFi geeft beperkt bereik en af en toe wat ruis. Zit behoorlijk los op het hoofd. Schermt goed af en zit lekker warm op de oren. Oorkussens zijn goed slijtvast.

Pluspunten

• draadloos mét microfoon
  • gemakkelijk in gebruik
  • prima geluidskwaliteit

Minpunten

• materiaal en vormgeving microfoon
  • WiFi: matig bereik en interferentie
  • Matige pasvorm en instelbaarheid

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik vond het lastig om een goede draadloze koptelefoon mét microfoon te vinden.
Deze koptelefoon voldoet volledig aan die eisen. ;)

Hij is echter prijzig (zeker gezien de audiokwaliteit die je voor deze prijs kan krijgen in een draadloze koptelefoon zonder mic).
Al vrij snel is de plastic microfoon afgebroken bij de knik net onder het scharnier.
Het is een zwakke constructie (die nu "vast" zit met een laag ducttape).
Ook blijft de koptelefoon afglijden als ik mijn hoofd voor- of achterover buig.
Bereik van WiFi is mager (~20m) vergeleken bij een koptelefoon met zendstation (~100m). Ook ondervind het wat storing van (activiteit op) andere WiFi-netwerken.

Na drie jaar is nu de audio voor het rechteroor uitgevallen. Toegegeven - ik ben niet lief voor mijn apparatuur. Maar toch.
De bekleding op de oorschelpen houdt zich erg goed (intact!). Die op de headband minder. Hij is lekker warm op de oortjes (en sluit goed af).

Al bij al een prima product. Al blijf ik wachten op de eerste draadloze Sennheiser mét microfoon! ;)

Heb jij ook een Logitech Wireless Gaming Headset G930?