Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast Audio Zwart Review

PFAlmere 5 november 2015, laatste update op 6 november 2015, 592 views

Google Chromecast Audio Zwart

Heel erg blij om op een eenvoudige manier muziek van de NAS te kunnen streamen naar de Hifi installatie. Installatie is eenvoudig. Bediening via Spotify app of DS Audio (Synology) of Plex. Niet of niet eenvoudig via Windows laptop te bedienen.

Pluspunten

• simpel aansluiten
  • goed geluid
  • bediening makkelijk via Spotify app

Minpunten

• geen toepassingen voor Windows 7/8
  • aansluiten alleen via wifi

Geluidskwaliteit Score: 4
Het kleine ronde apparaatje ziet er leuk uit, maar of dat voor iedereen even praktisch is maar de vraag. Zelf heb ik hem onder de versterker weggeschoven. Het is zo klein, dat-ie daar ook past :-).

Bediening gaat het best via de Spotify app op mobiele apparaten en via de DS Audio app voor de Synology Nas. Ik heb op de Nas ook de Plex server ge´nstalleerd. De eerste ervaringen daarmee vallen tegen: langzaam en commercieel zeer opdringerig.

Geluidskwaliteit is zeer goed (want streamen naar HiFi). Jammer dat er nog geen Windows toepassingen zijn voor op de laptop, die streamen via Chromecast audio mogelijk maken.

Via Bluestacks Spotify en DS audio in een Android omgeving op mijn laptop (Windows 10) geinstalleerd. De Chromecast wordt helaas niet herkend uit die omgeving. Hoewel Plex vanuit de Chrome browser bediend kan worden, ben ik daarvan nog niet blij geworden. Het zou goed zijn als er een paar Windows programma's ondersteuning zouden krijgen voor de Chromecast audio.

Edit: 06-11-2015: voor de Spotify app zou een Premium abonnement nodig zijn. Ik kan dit niet bevestigen: ik heb Premium en het werkt.
Qua streamen naar Chromecast geen enkel probleem met Synology DS 110J.

Heb jij ook een Google Chromecast Audio Zwart?

Effen een late update, vooral omdat ik het in verschillende andere reviews ook zie.
Voor Spotify heb je inderdaad Premium nodig. Dat is geen beperking van de Chromecast maar van Spotify. Je hebt Premium nodig om Spotify via om het even welk streaming device te kunnen laten werken. Is bvb zo op mijn Squeezebox met Logitech Media Server. Ook daar werkt het niet als je geen Premium hebt.