Tweakers zegt: 8,5

Logitech G933 Zwart Review

Fated 2 november 2015, laatste update op 5 november 2015, 1.897 views

Logitech G933 Zwart

Voor 219 euro krijg je wel weer veel voor je geld; een goede bouwkwaliteit, ook al is het plastic, een losse accu en grote oorschelpen die ook met langdurig dragen comfortabel blijft. Daarnaast heb je ook programmeerbare led kleurtjes en G knoppen, leuk als je daarvan houdt.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • comfortabel, ook voor lange tijd
  • grote en diepe oorschelpen

Minpunten

• draadloos bereik
  • Sleep feature

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Mijn vorige headset was een G430, goedkoop, zit goed, ook voor langere tijd maar het zit ook aan een draadje. Wanneer je kamer wat groter is kan dat net voor wat problemen zorgen, tijd voor een draadloze headset dus!

De G933, een leuke maar ook wat prijzige headset die op dit moment zo'n 219e kost.
Voor 219 euro krijg je wel weer veel voor je geld; een goede bouwkwaliteit, ook al is het plastic, een losse accu en grote oorschelpen die ook met langdurig dragen comfortabel blijft. Daarnaast heb je ook programmeerbare led kleurtjes en G knoppen, iets wat ik zelf nooit zal gebruiken maar het zit er op.

Wat mij wel tegen is gevallen is het bereik. ongetwijfeld zal het de 15 meter bereiken, in open ruimtes, echter in mijn appartement kan het al wegvallen bij 8 meter wanneer er een muur tussen zit. Even naar de koelkast lopen tijdens een gamesessie zit er dus niet in.

Een ander pijnlijk punt is dat er een slaap modus aanwezig is die je niet uit kan zetten.
Wanneer het een paar minuten stil is gaat de headset automatisch uit. Om een dan weer aan te zetten zul je de aan/uit knop heen en weer moeten bewegen.

Heb jij ook een Logitech G933 Zwart?

Reviews door de redactie

Echt even een noob vraag.. De headsets die ik gebruik kosten in verhouding tot deze headsets helemaal niets. Maar ik vraag mij altijd af, naast eventueel wat meer confort bij het dragen, wat voegt het voor mij als gamer nou toe?

Ga ik zaken beter horen? is het geluid extreem veel helderder?
Of is het meer voor de bling bling en om er voor te zorgen dat de pubers op de kamer mams en paps niet meer horen?

Ik snap nog niet helemaal waarom ik grof 200 euro uit zou geven als het ook 20 tientjes kan kosten.
Wie helpt mij om het wel te begrijpen :) ?
20 tientjes is niet veel minder dan wat deze headset kost, Maar dan verwacht ik dat je ook een fout in je text hebt.

Ik zal het wat beter proberen uit te leggen, ik ben gewend met goedkope en iets prijzigere headsets te werken. Bepaalde headsets zijn nou eenmaal qua kwaliteit beter, vaak uit zich dit ten eerste in audio. Daarnaast heb ik het gevoel dat de duurdere "wat" langer meegaan (aka jaren langer).

Soms zijn inderdaad de headsets tevens veel bling bling, datzelfde geld voor muizen toetsenborden en Computer kasten. Sommige kosten meer omdat ze beter zijn, anderen zijn net iets minder duur maar hebben meer "uiterlijk" of dat je dat mooi vind laat ik bij anderen achter.

Een headset/koptelefoon welke je 6 uur op kan houden zonder dat het gaat irriteren is ook zeer fijn en de kans is groter dat je dit vindt bij een iets prijziger model.

Dan dan allemaal random gecomment, een paar tientjes kunnen je al ver brengen, over het algemeen is wireless geluid gewoon takkeduur, een mid-class Sennheiser van 4 a 5 tientjes heeft lekker geluid (niet super uiteraard maar wel redelijk goed).

En gaan lang mee. Ik heb ongeveer 4 a 5 jaar een on-the-road koptelefoon gehad voor deze echt bezweek, een soortgelijke wireless koptelefoon is vaak wat duurder. <- ter info, ik nam deze mee naar festivals, en sliep er ook wel eens mee dat was er niet goed voor. het geluid werkte nog maar de behuizing bezweek langzaam.

Zijn die koptelefoons die jij koopt voor een paar tientjes wireless? En waarom ga je er van uit dat koptelefoons voor pubers zijn? Ik woon samen met mijn vriendin, als ik of zij aan het gamen is, dan is het soms fijn om dit niet door het appartement te delen met elkaar.

[Reactie gewijzigd door Gopher op 15 augustus 2016 15:20]

Dank voor de uitleg. Helder verhaal. :)
Tja waarom zou je een auto van 250.000 euro kopen terwijl een auto van 5.000 euro ook voldoet?

Het is maar net wat jij het waard vind, en natuurlijk is een headset van 200 euro "beter" dan een headset van 20 euro(vormgeving,geluid,gadgets,bereik etc). Het is maar net waar jij veel waarde aan hecht.

[Reactie gewijzigd door ralph0603 op 14 augustus 2016 14:15]

Passen die kussens ook op de G430? Ik vind het zwarte wel leuk klassiek staan.
Zojuist heb ik heb het even geprobeerd en ik kan bevestigen dat ze goed passen. Daarbij ziet het er nog goed uit ook.
Dat gebrek aan afstand valt me wel tegen. Ik kan met mijn G930 zonder problemen het kleine kamertje opzoeken en de discussie blijven volgen. Het zou niet handig zijn als het dan al verbreekt.

Die auto sleep zou ik graag uit willen kunnen schakelen. Maar meestal heb ik wel iets van geluid wat afgespeeld wordt. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Hoe moeilijk is het bij deze headset om te switchen van wireless en wired mode (usb), ik heb vaak G930 dat ik iets belangrijks aan het doen ben en het signaal wegvalt. Is het met deze headset een kwestie van usb kabel inpluggen en dan neemt de bedraade connectie het over of blijft de wireless connectie dan werken?
Er is totaal geen signaal verlies wanneer ik van wireless naar wired en vice versa ga.
Wel moet gezegd worden dat het audio signaal over de dongel blijft gaan, deze word dus niet door het kabeltje overgenomen.
Wat betreft de kabel in de headset inpluggen terwijl je'm op hebt...tja je moet er maar handig in zijn.

Ook krijg je met ik schat een interval van 10 minuten een beep te horen wanneer de accu bijna leeg is.
in mijn beleving is dit wel ruim genomen aangezien ik rustig een uurtje of wat kan doorgaan wanneer het eerste low battery signaal wordt doorgegeven.
Heel erg jammer dat deze headset geen signaal over de USB kabel kan laten lopen.
Op de website van Logitech is dit ook duidelijk; http://support.logitech.c...roduct=a0qi0000006QI2ZAAW

Ik had heel erg gehoopt dat je volledig tussen draadloos en bedraad kon wisselen door de microUSB-kabel in het headset te steken. Maar het bedraad deel betreft dus alleen de 3.5mm aansluiting op de headset zelf.

Voor mij dus geen reden om mijn G930 hiermee te vervangen.
Hoe goed sluit deze headset je omgevingsgeluiden af?
Ik heb daarvoor geen goed vergelijkingsmateriaal. Het is ongeveer hetzelfde als met de G430. Voor mij is het voldoende.