Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-ZX770BN (Zwart) Review

Pinin 25 oktober 2015, laatste update op 4 juli 2017, 5.058 views

Sony MDR-ZX770BN (Zwart) (Product gekocht)

Tot nu toe de beste Noice Canceling koptelefoon die betaalbaarheid, high quality bluetooth en draagcomfort combineert. * Opletten welke uitvoering je besteld want er bestaan elder op de wereld ook modellen zonder BT of NC. Zover ik weet bestaat er in NL alleen de BT&NC uitvoering.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Bij lagere volumes, geen irritante bas
  • Storingsvrije BlueTooth verbinding
  • Noice Canceling voldoet erg goed.
  • Uiterlijk is gewoontjes (staat ook bij -)
  • Kan erg lang zonder laden (getest tot 8 uur)
  • Geen zweet oren
  • NFC koppeling is leuk, maar niet kunnen testen.

Minpunten

• Uiterlijk is gewoontjes (staat ook bij +)
  • BT koppeling werkt slecht bij 1 apparaat.
  • Geen vliegtuigadapter meegeleverd

Aangezien ik regelmatig vlieg ben ik al een erg lange tijd ben ik op zoek naar een koptelefoon die alles heeft, en ik ben er achter gekomen dat het gewoon niet mogelijk is.

Ik heb aardig wat koptelefoons uitgeprobeerd, en er was altijd wel wat. Maar wat mij het meest stoort aan de nieuwe koptelefoons is toch wel de overdreven bas die er sinds "beats" populair is in heel veel toestellen zitten. Of je moet naar een segment dat duur is, en vaak ook wat leuke features mist.

Mijn eisenpakket:
1. Geen overdreven basssss.
2. Storingsvrij Bluetooth (helaas zijn er heel wat toestellen die af en toe ploppen, kraken)
3. Geen last van zweet oren
4. Geen last van zere oren op lange vluchten
5. Voldoende volume en bas als je het een keer wel wil.

Het koppelen met BT gaat goed en snel, maar wat ik vreemd vind is dat hij zich nogal "vastklampt" aan het toestel waar hij als eerste mee gekoppeld is. Aangezien ik hem vaak gebruik met mijn telefoon waar BT4.0 altijd aanstaat betekend dat dat ik de koptelefoon kan gebruiken met mijn laptop.
Ik heb ook een simpel BT speaker van Philips, en daar heb ik dat niet mee, die kan ik vanaf elk apparaat bedienen, zonder dat ik hem heb moeten koppelen met een speciale code. Wil ik de koptelefoon koppelen via BT met mijn laptop dan moet ik de koptelefoon verwijderen van mijn telefoon en de koptelefoon "resetten" naar fabrieksinstelling....?

In het vliegtuig is een goede Noice Canceling (NC) echt een genot, en er zijn heel wat devices die NC hebben, maar daar werkt het niet goed. (Bose heeft bijv. ook een goede NC). Het is echt gaaf dat je echt in een soort prive ruimte zit en alles om je heen naar de achtergrond verdwijnt, hierdoor hoeft de muziek ook niet hard, wat ook week goed is voor je oren. Muziek wordt nu echt heel ruimtelijk en goed, en dat is voor mij een nieuwe ervaring in het vliegtuig.

Sinds Beats by Dre nogal populair is, zijn er ook veel fabrikanten die hun default bas niveau oppompen. Leuk als je ervan houdt, en op zich hou ik er wel van, maar geen uren lang, en zeker niet bij rustige muziek die niet loopt te stampen. Deze Sony heeft juist bij een laag volume een mooi neutraal geluid, met de equalizer op je toestel kan je het goed aanpassen.
Maar soms heb ik bij bepaalde nummers / album dat ik ook gewoon hard wil knallen, en fuck mijn oren zeg. Dan laat het toestel zich ook van zijn beste kant zien door echt veel volume te laten horen, met een onvervormde bas en hoog.

Het draagcomfort is ook belangrijk als je wat langere tijd met zo'n ding op je kop zit.
* In-ear zit bijv. niet lang lekker en klinkt vaak niet goed, tenzij je ze in je hoofd duwt, of op maat gemaakt zijn.
* On-ear geeft geen problemen met zweet oren, geluid is vaak goed, maar als brildrager kan het soms pijnlijk worden als je oor tegen je brilpootje geduwd wordt. Bovendien geven deze toestellen overlast bij medepassagiers.
* Over-ear zijn vaak grote, zware toestellen en veroorzaken kokende oren. De oorschelpen zijn eivormig, en op de breedste punten 45x60mm.

Deze Sony is groot, en niet heel zwaar maar vooral geen warme oren, thank god!

Overall ben ik dus heel gelukkig met deze Sony MDR-ZX770BN

Heb jij ook een Sony MDR-ZX770BN (Zwart)?

Heb je deze ook in games en films getest? Zou je dat willen doen? Je hebt alvast mijn dank :D
Wel voor films, maar Games heb en speel ik niet. Voor Films is hij ook prima, maar verwacht geen bas zoals bij een "Beats"