Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

fANAT1C 30 september 2015, laatste update op 30 september 2015, 325 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Deze headset heeft een uitstekende bouwkwaliteit die weinig andere fabrikanten kunnen evenaren voor deze prijs. Ikzelf heb hem al 3 jaar in gebruik en alles werkt nog steeds perfect.

Pluspunten

• Uitstekende bouwkwaliteit (voor deze prijs!)
  • Oorschelpen doen geen pijn na langdurig gebruik
  • Microfoon is makkelijk afneembaar

Minpunten

• Microfoon blijft niet altijd zitten op de juiste hoogte

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Deze headset heeft een uitstekende bouwkwaliteit die weinig andere fabrikanten kunnen evenaren voor deze prijs. De oorschelpen gaan geen pijn doen na bijvoorbeeld een lang potje League of Legends gespeeld te hebben. Over de afneembare/'plooibare' microfoon kan je misschien alleen zeggen dat hij na verloop van tijd niet altijd meer blijft zitten op de hoogte waar je hem wil hebben (dichtst bij de mond), althans dat is toch mijn ervaring met mijn exemplaar. Toch levert Creative met deze headset al geruime tijd een relatief goedkoop headsetje waar niks op aan te merken valt.

De geluidsweergave en geluidsopname van deze headset zijn uiteraard niet van ultra hoge kwaliteit maar voor deze prijs verwacht men dat denk ik ook niet. De verhouding tussen prijs/kwaliteit bekrachtigd dan ook de 4 sterren die ik hiervoor heb gegeven in de beoordeling.

Ik heb deze headset al sinds maart 2012 in gebruik (iets langer dan 3 jaar dus) en ik gebruik hem nog steeds alle dagen.

Als je dus op zoek bent naar een goedkope gaming headset met een goede bouwkwaliteit die geen pijn gaat doen aan je oren na verloop van tijd ben je met deze headset volgens mij het beste af.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Heb er vandaag eentje cadeau gekregen, maar ik vind dat ding schel, zacht, hol, en ver weg klinken. Heb jij dat niet? Als ik CS speel, lijkt het wel of ik in een Cola blikje zit. Ik vond persoonlijk m'n oude ICIDU koptelefoon van 8 euro tien keer beter klinken, maar ja zal wel kwestie van wennen zijn. Vooral dat zachte en ver weg als een oude transistor. :S
Hou er rekening mee dat deze headset al geruime tijd op de markt is en voor het geld was het in die tijd een top headset in dit segment. Vaak uitgeroepen tot beste budget hoofdtelefoon rond die periode.
Klopt, en ik heb alweer te vroeg gejuicht want hij moest gewoon "inspelen" denk ik. Nu alweer een paar weken later en ik merk met de dag dat ie beter wordt dus ben er zeer blij mee. Zit ook perfect!
Ja inderdaad, vaak is het gewoon even wennen maar ik vind na jaren van gebruik dat deze headset zeker niet verkeerd is. Ik heb inmiddels wel een nieuwe draadloze headset gekocht maar de Fatal1ty gebruik ik nu en dan nog eens als mijn nieuwe bijv. een laag batterij percentage heeft.

Als ik mij niet vergis is deze headset al zo'n 10 jaar op de markt.
Ach ja, het was een cadeautje dus dan is het altijd (lees: meestal) goed en ja ik weet dat ie oud is, maar als dingen van goede kwaliteit zijn, maakt leeftijd ook niet uit. Maar ben blij om te horen dat je er na al die jaren nog steeds tevreden mee bent en ook van anderen hoor ik dat ie stevig is, dus dan weet ik wat me te wachten staat. :)
Dan ben ik blij dat je iets aan deze review hebt gehad . :) Je weet ook niet wat anderen allemaal uitvoeren met hun headset waardoor de levensduur drastisch zou kunnen verminderen. Die van mij is doorheen al die jaren al vaak van her naar der gebracht zonder enige defecten.