Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse Review

Jo0Lz 30 september 2015, 91 views

Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

Een goede muis, alleen voor mensen met grote handen wellicht geen goede keuze. Metalen scrollwheel had een rubber coating moeten krijgen voor betere grip.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Zeer goede sensor tot 12000DPI
  • Scrollen zonder weerstand
  • Veel knoppen
  • Uitgebreide software
  • Sensor kan gecalibreerd worden voor je muismat
  • Gewicht naar persoonlijke instellingen aan te passen

Minpunten

• Muis is klein
  • Oplichtend logo voegt door de plek voor mij weinig toe
  • Metalen scrollwheel is glad

De Proteus Core G502 is een muis met veel features, en een prachtig ontwerp. Ik had hiervoor de Logitech G5, maar daarvan zijn de voetjes zover versleten dat ik de muismat die ik gebruik (Razer Goliathus) aan het verslijten was.

De Proteus Core heb ik nu een paar maanden in gebruik, maar ik merk dat de muis eigenlijk net te klein is voor mijn handen. De knop die het mogelijk moet maken om preciezer te richten, is naar mijn mening net iets te ver naar achteren geplaatst, waardoor je de knop per ongeluk indrukt als je de muis met een palm grip vastpakt.
De muis gebruik ik daarom nu met een "hook grip", maar dat is erg vermoeiend tijdens lange game sessies.

Overige functies van de muis zijn talrijk en eveneens goed uitgevoerd, het scrollen met de optie om te scrollen zonder klik, is erg fijn; al moet ik zeggen dat ik de overige knoppen op de muis zelden tot nooit gebruik.

De mogelijkheid om de muis met gewichtjes zwaarder te maken is fijn, maar omdat ik de muis niet vast kan pakken met een palm grip, heb ik de muis het liefst zo licht mogelijk. Het oplichtende G logo is een leuke gimmick, maar omdat je je hand op de muis hebt is het niet zichtbaar, en daarom voor mij wat overbodig.

Over de software kan ik kort zijn; de gaming software van Logitech is altijd goed ontwikkeld en heeft veel opties voor het instellen van de verschillende knoppen, en zelfs een mogelijkheid om de muis te "tunen" voor je specifieke muismat. Op het internet zijn diverse discussies te vinden omtrent het tunen, het schijnt niet op elke muismat goed te werken, zoals wel geadverteerd wordt. Zelf heb ik hier niets van gemerkt.

De sensor van de muis kan ingesteld worden tot 12000 DPI, wat voor mij echt veel en veel te gevoelig is. Met de hoogste gevoeligheid is het bewegen van de muis haast niet te doen, een millimeter kan de muis op een full HD scherm van links naar rechts laten vliegen, maar ik kan me voorstellen dat bij het werken in hogere resoluties die hoge gevoeligheid prettig kan zijn.

Het feit dat de muis net te klein is, is voor mij de reden dat hij moet worden vervangen door een groter alternatief. Het enige echte nadeel aan het ontwerp verder, is het scroll wiel. Deze is van metaal, en als het warm is kan die door een wat zweterige vinger moeilijk naar voren en naar achteren worden gedraaid, van links naar rechts is dan al helemaal onmogelijk.

Heb jij ook een Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse?