Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

bramie1234 20 september 2015, 205 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Voor de prijs een goede headset. Hij zit goed en het geluid is degelijk. De bouwkwaliteit is wel minder en de kabel breekt snel. Een aanrader als je een budgetheadset zoekt.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Geluid
  • Microfoon afneembaar
  • Kabel lang

Minpunten

• Kabel lang
  • Bouwkwaliteit niet geweldig
  • Kabel breekt snel in 2 stukken

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Voor de prijs een geweldige headset, zeker de beste in zijn prijscategorie. Microfoon is niet super, maar voor de prijs kan je dit ook niet verwachten, en als je echt een goede microfoon zoekt moet je ook geen headsetmicrofoon gebruiken. Wat ik wel een groot nadeel van deze headset vind, is dat de kabel niet erg stevig is. Het is mij nu 2 keer overkomen dat de kabel (die overigens erg lang is, wat beide positief en negatief kan zijn) achter mijn bureaustoel is blijven haken. Toen ik achteruit ging schoot de kabel los en lag hij in 2 delen. Als je een beetje handig bent is dit wel te repareren met wat isoleertape, zoals ik heb gedaan, maar het is niet ideaal, aangezien hij snel weer los kan gaan zitten.

Conclusie:
Als je een goedkope headset zoekt met degelijk geluid, zoek niet verder en koop deze. Wil je echter wat meer bouwkwaliteit en heb je iets meer te besteden, kijk dan toch bij de iets duurdere headsets.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Hoe lang ging het klepje mee waarmee je hem kon vastklikken op je trui/hemd?
Dat was bij mij het eerst wat eraan moest geloven.
Ik heb deze eigenlijk nooit echt gebruikt, al vind ik dat hij niet echt makkelijk meebeweegt, dus ik kan me wel voorstellen dat hij wel eens wil breken (net als het clipje van een pen eigenlijk, je friemelt er wat aan en hij gaat kapot). Maar hier heb ik dus geen persoonlijke ervaring mee.
Mehh vind het maar een brakke headset, daar is de prijs dan ook naar.
Maar stevigheid is een groot minpunt en de headset + kabel breekt immens snel.