Canon PowerShot A520 Review

The Ultimate Warrior 17 augustus 2005, 421 views

Canon PowerShot A520

Pluspunten

• Compacte, lichte camera werkend op 2 AA (penlite) batterijen.
  • Schrijft op SD card.

Minpunten

• Na het maken van een foto met flits duurt het zeker 2 seconden voordat je de volgende foto kan maken.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik maakte voorheen altijd foto's met mijn Canon EOS 300, een analoge SLR camera. Nadat deze per ongeluk op de grond viel, en het batterijklepje niet meer werkte, was dit een goed excuus om op zoek te gaan naar een nieuwe camera.
Met de Canon EOS 300 maakte is zeer mooie foto's, maar ik vond het formaat niet handig. Gezien de ontwikkelingen van de digitale techniek vond ik het tijd om te shoppen naar een digitale camera.
De Canon A520 is een goede keus als je op zoek bent naar een compacte lichte digitale camera. Persoonlijk vind ik hem lekker in de hand liggen, niet te klein maar ook zeker niet te groot.
Belangrijk aspect voor mij voor deze keuze was dat de opslag op SD cards geschreven werd. Tevens wilde ik geen accu, maar gebruik van AA (penlite's). Met de standaard (bijgeleverde) batterijen kon ik ongeveer 60 foto's maken en toen hield het apparaat ermee op. Ik heb zelf oplaadbare NiMH batterijen gekocht van Ansmann (2600 mAh), en deze leveren een stuk meer capaciteit (reeds meer dan 300 foto's) kunnen maken.
Qua features biedt de A520 veel meer dan ik nodig heb.
Tot op heden zeer tevreden met mijn camera vanaf juni 2005 in bezit.

Heb jij ook een Canon PowerShot A520?

2 seconden?? Bij mij zijn het er minimaal 3 en als de batterijen wat leger zijn, dan wil hij er wel eens meer dan 7 seconden over doen. Ik heb hem ook en vind het vrij frustrerend. Maar zonder flits is hij nog wel aardig snel. Verder een prima camera voor het geld.
Het nadeel aan deze camera vind ik dat foto's vrij snel wazig kunnen worden in een wat minder belichtte omgeving. Van de flitser ben ik geen fan, omdat dat de batterijen leeg trekt en de sfeer in de foto's vaak verpest. Ik maak dan liever gebruik van een wat langere sluitertijd.
Daarom heb ik een mini-statief (tafelmodel) gekocht, om ook in de schemering/nacht scherpe foto's te kunnen maken. Zo'n statief kan ik iedereen echt aanraden.