Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX Review

kitkatjeNewbie 16 augustus 2005, 715 views

Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX

Pluspunten

• Gebruikersgemak is denk ik op zijn plaats. Ruimte voor uitbreiding in overvloed aanwezig. Goede toegankelijkheid van 5.25" bays. Meegeleverde accessoires ten overvloede. Goede afwerking. Je kunt naar behoefte of 1 power supply op 2 locaties plaatsen of een 2e voeding zonder veel moeite in de behuizing monteren, al naar gelang je behoefte aan vermogen.

Minpunten

• De wielremmen van de meegeleverde wieltjes zijn slecht toegankelijk. De afneembare zijpanelen zijn een beetje aan de fragiele kant, een klein beetje voorzichtigheid is geboden

Ik heb heel lang gezocht naar een goede behuizing met een schitterende vormgeving. Gaandeweg begon mij het gevoel te bekruipen dat ik eigenlijk naar een box op zoek was die wat meer ruimte bood dan mijn voorgaande (chieftek) en een mooi design eigenlijk alleen maar lekker meegenomen is ;), echter niet helemaaaal onbelangrijk. Toen de keuze op deze stacker viel en ik hem betaald had, kreeg ik wel kippenvel. Heel benieuwd naar de realiteit. Nou die viel 200% mee. Het is een schitterend geheel, mooi afgewerkt en er is heel duidelijk merkbaar nagedacht over van alles en nog wat. Het frontpaneel is heel praktisch en bevestiging van het moatherboard was een fluitje van een cent. Een zee van ruimte en voor extra koeling hoef je geen rimpels op je voorhoofd te krijgen. De zijpanelen zijn eenvoudig te verwijderen. Je kunt met een minimum aan gereedschap eigenlijk het meeste doen. Er is zelfs gedacht aan het mobiel maken d.m.v. meegeleverde zwenkwielen. De 2 aanwezige locaties voor het plaatsen van een voeding vind ik zeer uniek en een sterke zet van coolermaster.

• ASUS motherboard A8N SLI premium
  • AMD athlon 64 3200+
  • PLextor PX-716AS
  • Zalman PSU ZM400B
  • Hauppauge PVR350
  • Leadtek 6600GT extreme PCIe
  • WD320GB SATA HDD

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX?

moatherboard klinkt wel leuk :D
Ik ben ook in het bezit van de stacker. Ik heb deze gekocht aan het begin van de hete periode omdat mijn oude kast serieuze koelingsproblemen had.

inhoud:
Giga-byte 8knxp met P4-3,0GHz
radeon 9200
hp cd-rw en nec dvd+rw
2x wd 40GB, 1x maxtor 30GB, 1x WD 160GB, 1x Hitachi 250GB
2 extra NIC
450W PSU
WhiteBox Linux.

Heb gelijk maar twee extra 4-in-3 modules (4 harde schijven op de plaats van 3 5 1/4") en de cross-flow fan erbij gekocht. 1x 4-in3 module wordt meegeleverd
elke 4-in-3 module heeft een eigen 12cm fan voor koeling (van harde schijven).

Ik houd nu mijn processor core gestressed op 62 graden terwijl deze voorheen opliep tot 64 graden idle. (en de thermal shutdown op 70 graden) Dit zonder overclocking of wat dan ook, daar houd ik niet zo van.
De frisse bries, lees rukwinden, koelen ze zaak zeer snel af in mijn ogen. na zo'n zes seconden is de core temp al met tein graden gedaald.

wat meer geluid boeit me ook niet zo erg, dus de 3x12cm intakes, cross-flow intake, 1x8cm side intake en de 1x12cm en 1x8cm out, samen met de 2x8cm in de voeding en de drie fans op het mobo koelen meer dan voldoende.

Ik ben het eens met de fragiele zijpanelen, maar niet helemaal over de meegeleverde wieltjes. door de grootte van de wieltjes, is er gewoon weinig plek voor de remmen tussen vloer en kast. een ander puntje van kritiek is dat de kast neit overal even goed is afgebraamd. met name langs de randen van de bodem en top kunnen scherpe randjes zitten.
Ik ben sinds vorige week ook een trotse eigenaar van de Coolermaster Stacker. Ik ben de rest nog aan het uitzoeken/samenstellen.
-Voeding verwacht ik vandaag: OCZ modstream 520 W
- Moederbord moet nog uitgezocht worden, Socket 939 SATA-RAID
- Processor: AMD Athlon 64 4000+ (moet nog besteld worden)
- Koeling etc. wordt afgestemd op bovenstaande.

Ik heb de kast voornamelijk gekozen vanwege de ruimte, airflow en de modulaire opbouwmogelijkheden.
Klopt de panelen zijn niet helemaal top.
Je moet de kast goed controleren op schade bij mijn eerste waren er een paar schroeven van de van die aan de bovenkant zit te ver in geschroefd.
Maar verder is de kast zijn geld zeker waard!
Enkel een klein probleempje je blijft aan het uitbreiden.
Zit nu op 7 hdd en 2 drives en denk dat er nog wel een hdd bij gaat komen.
Ook mooi is de 2 mogelijkheid voor de voeding (extra) ga ik vandaag inbouwen.
Is echt een mooie kast.