Asus A555LB-DM348H Review

SlauerhoffNewbie 24 augustus 2015, 625 views

Asus A555LB-DM348H

Mooie laptop. Prettig toetsen bord. Mijn superfijne bluetooth muis werkt niet... want: geen bluetooth aanwezig, heel storend. Ben ik ook niet op gewezen helaas want wordt dan op deze website als criterium (niet aanwezig is ook een criterium!) achterwege gelaten. Het is op te lossen via een USB bluetooth connector.

Pluspunten

• mooi
  • komt stevig over, metalen behuizing
  • snelheid

Minpunten

• geen bluetooth!
  • touchpad niet fijn en niet ondersteund door Windows 10
  • geen hdd (maar dat was bekend)

Tip: Indien opgeslagen gegevens over 10 jaar nog toegankelijk moeten zijn: externe HDD schijf af en toe gebruiken als backup ivm houdbaarheid van gegevens die zijn opgeslagen via SSD. Wel fijn snel.

Heb jij ook een Asus A555LB-DM348H?

Bij mij werkt touchpad (multi touch) wel goed onder Windows 10. Wel even juiste driver installeren.
Weet je ook of er 16 GB in deze laptop ge´nstalleerd kan worden?
Waarom staat er geen hdd bij de minpunten. Een ssd is sneller en kan beter tegen een stootje. Ondanks dat de opslag niet al te groot is, zitten er toch best wel veel voordelen aan. En het touchpad deed het gewoon vanaf de 1e seconde dat ik windows 10 hierop had draaien.

[Reactie gewijzigd door rochieh op 16 juni 2016 13:59]

Hi Rochie ssd is inderdaad helemaal super! Daarnaast had ik graag een 2e harde schijf hdd gehad voor bestanden die langer bewaard moeten worden.
Touchpad werkt bij mij nu ook perfect onder Windows 10.
Ps heb overigens kort geleden een technisch probleem gehad intussen en ben zeer tevreden over de Asus afhandeling daarvan, echt top.