Razer Tiamat 7.1 Review

desmo_2000 30 juli 2015, 148 views

Razer Tiamat 7.1

goed afgewerkt design, op wat kleine puntjes na

Pluspunten

• oorschelpen valen goed over de oren
  • achterkant van de speakers zichtbaar
  • lang snoer
  • fraai afgewerkt

Minpunten

• de usb naar remote stekker is niet robuust. valt er soms uit
  • bovenste gedeelte is niet verlicht van de remote
  • microfoon in en uitschuiven houd ook niet over, laatste stuk is buigbaar, maar is na 10 minuten alweer recht
  • aan een externe sonar u7 lastig aan te sluiten zonder extra bekabeling

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Voor een headset van 179 euro had ik een betere afwerking verwacht. De usb connector naar de remote valt er soms uit (reden dat bouwkwaliteit 3 sterren heeft(. Het aansluiten op een externe geluidskaart is lastig, de kabeltjes houden niet aan lengte over. In het geval van mijn Xonar U7 moest ik zelfs nog een extra kabel halen voor het front geluid. Dit is ook de reden dat het gebruikers gemak 3 sterren krijgt.

microfoon kwaliteit is goed net als de geluidsweergave, ook bij films kijken is het plezier kijken en de effecten zijn beter dan een stereo koptelefoon.

Het bovenste gedeelte van de remote is ook niet verlicht, geen idee waar dit inzit, als ik er aan draai kan ik wel dingen regelen.

De volume draaischijf gaat erg zwaar en even snel eraan draaien zit er ook niet in, het indrukken van de volume knop wat een mute geeft is daarin tegen veel te makkelijk. Positieve van de knop is wel dat het een grote knop is en dat je prima kan aflezen hoe hard/zacht hij staat.

Prijs kwaliteit geef ik 3 sterren omdat ik toch wel erg jammer vind dat er soms connectoren uit vallen.

Heb jij ook een Razer Tiamat 7.1?