Specificaties met USB-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Tritton Kunai Universal Wireless Headset Review

arthurvanstrien 28 juli 2015, 381 views

Tritton Kunai Universal Wireless Headset

En top headset waar helaas Tritton de plank goed mis heeft geslagen met de verbinding (ik gok dat het de verbinding is) want zonder de enorme ruis is het een top headset.

Pluspunten

• Zeer Comfortabel
  • Ziet er mooi uit (als je er van houdt)
  • Cross platform
  • 2 AA batterijen (gaan dus niet zo snel leeg)
  • Voelt niet zwaar aan
  • Batterijen makkelijk te vervangen
  • makkelijk mee te nemen
  • Voelt stevig gebouwd aan

Minpunten

• Heel veel ruis

Features Score: 4
Veel mensen hebben zo nu en dan wel een ruzie met kabels, ik ook dus ik zoek al even naar of een wireless headset of een microfoon als toevoeging bij mijn draadloze koptelefoon RS160 van Sennheiser. Aangezien ik al even ervaring heb met draadloze koptelefoons zal ik mijn ervaring met de Tritton Kunai Wireless hiermee vergelijken.

Als eerste de verpakking:

De Kunai is zeer luxe verpakt met een doorkijkend stuk wat voornamelijk bedoeld is om in winkels op te vallen in het rek. Hij is hierdoor wel wat lastiger open te maken maar met een beetje beleid gaat dat echt wel lukken. In de doos zit een plastic bakje met een beknopte handleiding (daar kom ik later op terug), de zender, een aantal kabels die bedoeld zijn om te verbinden met de WII, Xbox360, Playstation 3/4 en een USB kabel die bij de bovengenoemde apparaten als voeding dient en bij de PC als voeding en connectie. *De PC wordt dus niet analoog verbonden maar via USB* En tot slot de Headset zelf.

Het installeren:

De headset heb ik gekocht om te gebruiken met de PC, ik ben niet in het bezit van een van andere ondersteunde apparaten dus kon de headset hier ook niet op testen. Hoewel veel mensen het graag zonder handleiding uit willen zoeken was ik gelijk al de weg kwijt en pakte ik de handleiding er bij, echter die hielp mij niet veel verder. De uitleg voor de consoles ziet er redelijk duidelijk uit maar die van de PC was niet zo duidelijk. Toch is het heel simpel, na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat je eigenlijk alleen de USB kabel nodig had en geen van de andere bijgeleverde kabels. De software installeerde zichzelf (windows 8.1) en was na het instellen van de standaardafspeelapparaten zo te gebruiken.

Overzicht Headset:

De headset zit zeer comfortabel en rust prettig op je oren zonder dat deze krap zitten. De oorschelpen kunnen een kwartslag draaien zodat de headset makkelijk mee te nemen is. De oorschelpen bewegen ook nog eens heen en weer in de andere richting met je hoofd dus hier weer een paar goede punten voor de Tritton Kunai. De Microfoon is makkelijk uit te klappen en hangt niet in de weg van je zichtsveld. Aan de rechterkant zit het klepje van de batterijen en deze is makkelijk te openen om de batterijen te vervangen en zit toch goed vast om te zorgen dat de batterijen er nooit uit zullen vallen.

Het gebruik:

(installeren is hier al gebeurt)
Met 1 druk op de knop is de headset verbonden met de zender en daarna kan je gebruik gaan maken van de headset. En helaas hier gaat hij dikke minpunten scoren. In andere reviews had ik gelezen dat er ruis aanwezig was echter dat heb ik ook bij mijn sennheiser RS160 als je het volume laat versterken door de headset. Oftwel mijn idee was simpel, zorg voor een goed ingangsvolume en zet de headset heel zacht, zo zou er geen ruis moeten zijn. Een andere reden waarmee ik ervaring heb als draadloze headsets ruis gaan geven is als de stroombron hetzelfde apparaat is als waar het geluid vandaan komt. Ik dacht dit probleem op te kunnen lossen omdat ik dacht dat de Tritton Kunai ook naar PC via analoog verbond en de USB alleen als stroombron gebruikt werd. Echter de USB wordt bij de PC ook als geluidsbron gebruik en dus kan ik geen aparte stroombron gebruiken om de zender mee aan te sturen. Is dit de reden waarom er ruis is?

Dus Ja, er is dus ruis aanwezig en dusdanig veel dat het op je zenuwen gaat werken. Het is of naast een zeer luide ventilator zit. Het was in ieder geval genoeg om mij na 3 minuten ge´rriteerd te krijgen waardoor ik het opgaf uit te zoeken waarom ik de microfoon niet werkend kreeg op de PC. De microfoon heb ik dus niet kunnen testen, sorry als je hier in geintresseerd was maar ik kon het niet opbrengen om nog een minuut langer naar die ruis te luisteren. En ik baal er van dat de headset zo ruist want het geluid is eigenlijk zeer goed. De bassen zijn goed diep en de rest klinkt helder, als je de ruist dan even weg denkt.

Het andere wat me nog teleurstelde was dat ik er mijn standaard oplaadbare AA batterijen niet in kon gebruiken. Dan gaat hij piepen dat de batterijen leeg zijn. Zou het aan dit type oplaadbare AA hebben gelegen? Ik weet het niet, ik had alleen dat type geladen liggen en had niet de kans om ook nog andere batterijen te testen. Volgens andere reviews gebruikt de headset veel batterijen en dat kan ik wel geloven als ik dat met mijn sennheiser vergelijk. Bij die doe ik anderhalve dag (Dat is zo ongeveer 12 uur luisteren) met de AAA batterijen van dat ding. Aangezien de Tritton ook nog een microfoon signaal terug moet sturen zou het me niet verbazen als je niet meer dan 2 dagen met de 2 AA batterijen deed bij intensief gebruik. Dat zou geen probleem moeten zijn als je oplaadbare gebruikt want je wisselt ze in 30 seconden om maar het wordt wel prijzig als je alleen maar alkaline kan gebruiken.

Tot slot, even samengevat:

En top headset waar helaas Tritton de plank goed mis heeft geslagen met de verbinding (ik gok dat het de verbinding is) want zonder de enorme ruis is het een top headset voor een best scherpe prijs.

Heb jij ook een Tritton Kunai Universal Wireless Headset?