Specificaties GF GTX 980 Ti (1,178GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GTX 980 Ti GAMING 6G Review

Boost9898 16 juli 2015, laatste update op 16 juli 2015, 845 views

MSI GTX 980 Ti GAMING 6G

Vrij weinig over te klagen. Het is gewoon een beest van een kaart.

Pluspunten

• Top prestaties
  • Erg stil
  • Backplate
  • Goed overclockbaar
  • Goede prijs/prestatie tegenover de Titan X
  • DisplayPorten

Minpunten

• (was) Lastig te verkrijgen

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Vrij weinig over te klagen. Het is gewoon een beest van een kaart. Helemaal als je hem tegenover een Titan X zet. Hij haalt gelijke scores en met een lichte OC gaat hij er zelfs overheen. Zonder aan mijn voltages te zitten kan ik hem stabiel op een 1400MHz laten draaien. Ook het geluid wat hij produceert valt heel erg mee. Hij is zeer stil.

In het begin toen ik de kaart had waren mijn performance nog slechter dan een normale 980. Maar dat kwam vanwege de drivers en toen ik dat gefixt had, en omgestoten had in een ander PCI-e slot was het allemaal opgelost. Wat een top kaart is het.

Heb jij ook een MSI GTX 980 Ti GAMING 6G?

Niet lullig bedoeld maar is overal te verkrijgen...
Toen ik hem bestelde was* hij lastig te verkrijgen, de levertijd was erg lang, of hij was erg prijzig.

*Correctie
Heb je ook wat benchmarks van deze kaart (bij voorkeur getest/vergeleken met je oude videokaart). Nu is het niet echt een review waar we echt wat aan hebben. Juist bij een kaart als deze ben ik erg benieuwd naar de resultaten die je ermee weet te halen.
Die zou ik wel kunnen draaien met en zonder OC. Als je dat graag wilt ga ik me daar mee bezig houden. Nog enkele voorkeuren voor bepaalde benchmarks? Wel kan ik zeggen dat een 980 Ti gelijk presteert aan twee GTX 780's. Alleen levert de 980 Ti veel minder hitte, lawaai en verbruikt minder stroom.
Als ie idd beter presteert dan een Titan X, dan zullen we jouw kaart vast alle Firestrike records aan diggelen zien gooien. Ik hou de charts vast in de gaten 8-)

Bedoel je met stabiel 1400 de turbo of de basic clockspeed?

[Reactie gewijzigd door SB[NL] op 20 juli 2015 21:51]