WD TV HD Media Player Review

HarryL 6 mei 2009, laatste update op 6 mei 2009, 1.250 views

WD TV HD Media Player

Pluspunten

• Easy to use.
  • Goed beeld.
  • Makkelijk te updaten.
  • Uitgebreid scala aan ondersteuning diverse bestandsformaten.

Minpunten

• Alleen DTS doorvoer, geluid kan wel maar dan in Stereo (moet je wel omzetten)
  • Niet alles werkt goed met de subs.
  • Traag met indexeren

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb deze gekocht omdat ik opzoek was naar een simpele HD Mediacenter.
Kwam toen uit op de WD HD TV, een aantal reviews gelezen en was er toch erg benieuwd naar.
Op naar de Norrod te Groningen, die hadden ze op voorraad.

Eenmaal thuis aangekomen, handel aangesloten, vond het beeld toen wat tegenvallen, maar had hem nog niet goed geconfigureerd. Na de coniguratie is alles goedgekomen.
Toen wat films gekeken, kwam er achter dat het geluid niet altijd goed gaat omdat het geluid van DTS niet "Omgezet" wordt.

't Is een kwestie van externe bron aansluiten (USB Stick, External HDD, etc...) en gaan met die banaan. Echter is de laadtijd die hij nodig is om de externe bron te lezen, wat lang. Maar dit kan je weer opvangen door Library uit te zetten. Echter moet je dan wel precies weten waar je welk bestand op de externe bron hebt gedeponeerd.

Na wat gefreubel het geluid goedgekregen, en was toch enigsinds verbaast over de kwaliteiten van het kastje.
Alles gekocht toen ik nog een HD Ready televisie had, nu een Full HD, en ben er nog erg tevreden over. Zeker een aanrader voor iemand die wat simpels zoekt.

Heb jij ook een WD TV HD Media Player?

Reviews door de redactie

DTS is niet zo'n probleem doorlussen naar DTS versterker en je hebt geluid.

Heb je de nieuwste firmware al geinstalleerd? 1.02.07
Daarin worden een hoop subtitle problemen opgelost.
Sommige subtitles zijn handmatig toegevoegd en lopen dan niet synchroon, daar kan de WD player niets aan doen.

indexeren gaat met nieuwe firmware ook wat sneller heb ik het idee.
Die nieuwe firmware helpt inderdaad erg veel. Nu weet je tenminste zien welke ondertitel-taal je selecteert. Geldt ook voor het geluid.
Geluid via een DTS ondersteunende versterker is erg goed.
Ik vind het een superkastje, zeker voor dit geld.