Razer Kraken Pro Zwart Review

UnrealGerry 28 juni 2015, laatste update op 29 juni 2015, 287 views

Razer Kraken Pro Zwart

Na een jaar met veel plezier gegamed te hebben met deze headset is het geluid aan de rechterkant weggevallen. Ik herken mij in kritiek dat na een flink aantal uren je oren zeer kunnen doen. Verder ben ik uitermate te spreken over de geluidskwaliteit en de microfoon. Top ding.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Uittrekbare microfoon

Minpunten

• Enkel snoer werkt niet de bijgeleverde splitter is noodzakelijk
  • Snoer + splitter is ridicuul lang
  • Oren doen zeer na lange game sessies

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Update: ik heb dezelfde headset weer gekocht.

Een jaar geleden kocht ik de Kraken pro als mijn eerst gaming headset. Hij was mooi verpakt en ziet er goed uit. De headset heeft out of the box een snoer van ongeveer een meter met één plug waar zowel de microfoon als de koptelefoon door gaan. Dit werkte bij mij niet waardoor ik de bijgeleverde splitter moest gebruiken. Het snoer van de splitter is echter een 1,5-2 meter boven op de meter die al vast aan de headset zit. Ik had de kabel samengebonden om de lengte te verkorten, dit resulteerde in een enorme kabelbrij.
De headset zelf is vrij groot. De noise canceling koptelefoon is erg groot maar werkt uitstekend. De heaset heeft streeptje op de boog van de koptelefoon dit helpt bij het instellen maar je moet wel veel streepjes tellen, nummers waren handiger/sneller geweest. Na lange sessies begint de headset wel pijn te doen aan je oren.
Dit had ik zelf pas na meerdere uren, in andere reviews merken mensen op dat dit al na een uur of 2 is. Het geluid vond ik out of the box goed. hierbij moet ik wel opmerken dat dit dus mijn eerste gaming headset was. Met synapse valt nog een equaliser en andere dingen in te stellen wat de geluidskwaliteit met sprongen verbetert. De surroundsoud van synapse heb ik niet kunnen testen.
De uittrekbare microfoon was erg fijn en ik was goed verstaanbaar voor anderen. De microfoon wil soms wat stroef in en uit de linker schelp gaan maar hier nam ik geen aanstoot aan. De headset is ook goed als koptelefoon te gebruiken door dat je de microfoon in de linker schelp kan terug stoppen.
Sinds een paar maand had ik ook een toetsenbord (Razer blackwidow ultimate 2014) van razer gekocht waar een ingangen voor de headset in zitten. Dit werkt weer niet met de enkele plug van de headset waardoor ik de hele kabelbrij aan mijn toetsenbord had hangen. De ingangen zouden erg nuttig geweest zijn als er niet ongeveer 3 meter aan kabel aan de headset had gezeten.
Mijn headset is na ongeveer een jaar en wat maanden stuk gegaan. Het geluid in de rechter schelp van de koptelefoon begon weg te vallen. Een probleem wat niet in de kabel zat maar in de koptelefoon zelf. Het geluid kwam en ging wanneer het er zelf zin in had. Ik heb de headset ter reparatie aangeboden aan bol.com en deze gaf aan hem niet meer te kunnen maken. Dit viel binnen de garantie dus ik kreeg wel mijn geld terug.
Concluderen kan gesteld worden dat voor 80 euro een jaar prettig gegamed heb met de headset en ik vond het ook erg jammer dat hij had na een jaar begaf. De kabel brij was dagelijks mijn grootste irritatie.

Heb jij ook een Razer Kraken Pro Zwart?