Netgear X4 AC2350 WiFi Router R7500 Review

PCWeb 9 mei 2015, 508 views

Netgear X4 AC2350 WiFi Router R7500

Prima product voor uitstekende prijs (in mijn geval via amazon.de voor ca 127 euro). Goede dekking. Wel aan de forse kant qua grootte.

Pluspunten

• Brede dekking
  • Beamforming+
  • USB 3.0 (2x)
  • E-Sata
  • QDOS en MIMO

Minpunten

• Groot apparaat
  • Config pagina laadt traag
  • Onhandig ingedeelde configpagina

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
Vandaag (8 mei 2015) ontvangen en geconfigureerd. Na de update van de firmware naar de nieuwste versie (V1.0.0.82) geen enkel probleem ervaren met bereik en dekking.
Zelfs op plekken waar mijn WD N900 geen bereik had heeft deze 50% tot volledig bereik.
Situatieschets: de router staat op 1e verdieping ongeveer 50 cm vd muur af aan voorzijde woning. De woning is 6,5 m breed, ca 11m lang en heeft 3 verdiepingen. Tuin is 12 m diep.
Ik heb volledig bereik op zowel 2,4 als 5 Ghz op alle verdiepingen. Achterin de tuin zwakt het signaal wat af tot 2 "streepjes".
Na volgende week breid ik deze review uit cq pas ik m aan.

Qua beheer: het is even zoeken naar bijvoorbeeld mac adres filtering e.d. dit zit nogal verstopt in het menu. Daarnaast duurt het imo nogal lang voordat de config pagina laadt, de pagina met Attached devices verdwijnt met enige regelmaat; dit vind ik nogal onhandig; elke keer F5-en.

In zijn algemeenheid ben ik erg tevreden met de R7500.

Heb jij ook een Netgear X4 AC2350 WiFi Router R7500?