Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9 Gaming Laser Mouse Review

jaspara 16 april 2009, laatste update op 21 augustus 2009, 849 views

Logitech G9 Gaming Laser Mouse

Pluspunten

• instelbare leds
  • fraaie vormgeving
  • goed materiaal
  • veel instelbaar

Minpunten

• prijs
  • drivers konden beter

Ik heb deze muis gekocht omdat ik iets beters wou dan een Trust Laser Mouse MI‑6950R :)

Inhoud van doos
  • Muis natuurlijk
  • Gewichtjes in 'n doosje 4 van 4 gram en 4 van 7 gram :)
  • Grote grip
  • Kleinere precieze grip
Ergonomie - goed
De G9 houd fijn vast, alleen is de brede grip te groot voor mijn hand en ben ik min of meer gedoemd de kleine precieze grip te gebruiken. De Grips zijn dus verwisselbaar en het is ook mogelijk om een met je eigen foto erop te bestellen op logitech.com ;) (Helaas versturen ze alleen binnen Amerika)
De knoppen zitten naar mijn idee op de goede plek, en het scrollwieltje voelt fijn aan en is mooi afgewerkt.
De gewichtjes zijn instelbaar, mijne staat op 22 gram, je kan maximaal 28 gram in je muis stoppen.

Functionaliteit - zeer goed
Het apparaat heeft 3 bijzondere knoppen:

De Logitech microgear knop
Hiermee kan je instellen hoe je wilt scrollen; de klik-klik-klik stand of zonder kliks erg leuk is dat je hem 20-30 seconden kan laten scrollen :p

De profile knop
Met deze knop kan je van profiel switchen, deze zijn in te stellen in de SetPoint software.

DPI knop
hiermee kan je de DPI switchen.

Verder zijn alle knoppen los instelbaar en kan je ook macro's toewijzen.

Precisie - Zeer goed
Met de DPI knop kan je de DPI instellen vanaf 200 tot maximaal 3200.
De hoeveelheid DPI is ook weer in de SetPoint software te wijzigen.

Vormgeving - Zeer goed
De materiaal keuze is perfect:
Het scrollwieltje is van ijzer, met in het midden een rubberen laagje.
De kleine maar precieze grip is gemaakt van een plastic die zelfs met zweet handen nog goed vasthoud, de grotere grip is weer van een ander plastic, helaas is deze niet zoals de kleine grip met vasthouden.
Verder voelt de muis stevig aan, alsof hij niet zomaar kapot valt op de grond.
De kleur van de DPI weergave is aan te passen :D

Drivers en ondersteuning - Goed
De software is even wennen, maar uiteindelijk wel fijn.
Als je eenmaal weet waar wat in te stellen is gaat het als een trein. :) Macro's zijn makkelijk in te stellen en daarna bij Knoppen toe te wijzen.

Prijs - Goed
Natuurlijk zou het leuk zijn als de muis wat goedkoper (lees: Gratis) was, maar ik ben zeer tevreden.
Wat je ervoor betaald krijg je uiteindelijk bijna helemaal weer terug aan materiaal.

Heb jij ook een Logitech G9 Gaming Laser Mouse?

22 gram = 7+7+4+4, correct?
7+7+7+7 = 28, geen 27. Misschien fout getypt? :o
Wel een goede review, maar erg aan de korte kant. 3***

[Reactie gewijzigd door Sokkiejjj op 16 april 2009 18:20]

sorry, rekenen is niet mijn sterkste kant, iets te snel gedaan :P

Dat van 22 gram klopt

[Reactie gewijzigd door jaspara op 16 april 2009 18:23]

Zou je er misschien eens een foto van de muis zonder cover bij kunnen zetten? :)
Hij lijkt me minder geschikt voor linkshandigen? (ikzelf heb een G3 die wel symmetrisch is ;))
ik heb de muis ook al een tijdje en het is echt een fijne muis.

nice review
Het is een rare eend in de bijt qua vorm en uitvoering. Ik moest even wennen aan deze muis, maar het is een fantastisch apparaat. Zeer naukeurig. Het is echt een stukje precisie gereedschap deze muis!

Wat ik wel slecht vind van de uitvoering is die rubber-achtige icoating die erop zit. Die bladert er na een paar weken/maanden lelijk vanaf.
@freddyronny: Ik wil nog wel even een foto maken van de muis zonder cover ;)

@base_: voor linkshandigen is hij niet erg geschikt... maar volgens mij zijn er wel linkshandige versies beschikbaar.

@Mec668: Dank je :P

@ ISaFeeliN: idd, het is wel even wennen, maar daarna... ;) welke coating die bij het scrollwiel? of die van die grote Grip?

@all sorry voor de iets late reacties :P

Edit!!! Ik heb nieuwe foto's gemaakt, met ma's camera :P

[Reactie gewijzigd door jaspara op 18 april 2009 22:45]

Hey Reviewer, heb jij zelf wel eens nieuwe covers besteld voor je G9 ?

Mijn wide grip begint namelijk te bladderen bij mijn duim, vreselijk irritant ben nu geswitched naar precision grip maar vind hem net iets te klein.

Zoja, hoe ging het en hoeveel koste het je ? Ik kon wel op op buylogitech.com het vinden maar die shippen het alleen binnen Amerika.
Ik heb (helaas) nog geen ervaring met de andere grip's, en ik weet ook niet waar ze die verkopen (in Nederland) helaas... :(

Na hoeveel jaar / maanden is jouw grip kapot gegaan?

Het zou mooi zijn als logitech de grote grip maakte met het materiaal van de kleine ;)