Trust GXT 40 Review

timicool 2 april 2015, laatste update op 8 januari 2016, 203 views

Trust GXT 40

Snel kabelbreuk maar voor de rest een prima koptelefoon

Pluspunten

• Goed geluid
  • Zit erg lekker
  • Leren zak komt erbij
  • Goede microfoon
  • Microfoon kan los
  • Koptelefoon zelf heeft erg goede bouw kwaliteit maar toch slechte beoordeling door snelle kabelbreuk

Minpunten

• Snel kabelbreuk
  • Kleine microfoon werkt niet altijd evengoed (zeker in als je bijvoorbeeld fietst en wilt bellen ermee)
  • Zwarte stof voor de boxen vangen veel haren, stof ed

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik heb deze headset/koptelefoon gewonnen in een pakket.
Dit pakket bevatte bij deze headset ook:

- http://tweakers.net/price...minated-gaming-mouse.html
- http://tweakers.net/price...ated-gaming-keyboard.html

Die twee heb ik echter weer doorverkocht omdat ik al een ramplaat en een prima draadloze muis heb bij mijn computer.

Ik heb deze headset nu ongeveer een maandje en heb hem voornamelijk als koptelefoon gebruikt (naar school fietsen, muziek luisteren op kamer/onderweg enz..)

De muziek kwaliteit (waarschijnlijk stereo aangezien het via een 3.5 jack gaat) was best goed. Ook zit de koptelefoon relatief comfortabel en was het ook erg handig dat je hem zonder krassen mee kan nemen in de leren zak die bijgeleverd word, echter was een iets beter passende case wel wenselijk aangezien een zak af en toe best lomp kan zijn.

Ook kan je de kleine microfoon erop zetten en werkt deze perfect op de telefoon als je onderweg ben. Echter ben je niet te verstaan als je fietst maar voor de rest werkt het prima!

De grotere werkt ook perfect in combinatie met een pc via skype of iets dergelijks.

Onderweg heb ik hem voornamelijk als koptelefoon gebruikt zonder microfoon er in. Dit werkte perfect in combinatie met de sowieso goede equalizer software die standaard op de telefoon staat.

Over het algemeen goed krasvast en goed geluid maar na twee weken gebruik had ik al kabelbreuk!

Deze heb ik gelukkig kunnen maken maar dat vind ik echt niet kunnen voor deze prijs!

Dus als je hem als game headset zou gebruiken is het een aanrader maar als je hem echt mee neemt of iets dergelijks is hij niet je beste keuze.

Heb jij ook een Trust GXT 40?

Kleine toevoeging/verbetering: een 3.5mm audio jack kan alleen stereogeluid doorgeven. Voor 5.1 is ofwel usb nodig, ofwel meerdere jacks.
Ik dacht dat 5.1 wel door een audio jack ging en alleen 7.1 of hoger niet?
Als je 5.1 over audio jacks wil sturen, heb je meestal 3 verschillende jacks: 1 voor front links+rechts, 1 voor rear links+rechts, en 1 voor center+subwoofer. 7.1 zou nog een extra aansluiting nodig hebben. Tenslotte staat er ook in de specificatie dat de koptelefoon alleen stereogeluid weergeeft :-)