Steelseries Siberia V3 Zwart Review

Michielodc 1 april 2015, laatste update op 1 april 2015, 1.083 views

Steelseries Siberia V3 Zwart

Een goede headset voor een aardige prijs.

Pluspunten

• Uitschuifbare microfoon
  • Headphone/microfoon combo jack
  • Geluid
  • Comfortable
  • Aparte kabel voor combo jack naar een aparte audio jack en een microfoon jack

Minpunten

• Geen volumeregeling & muteknop verwerkt in de kabel tussen de headset en de PC. Heeft V2 wel

De Steelseries Siberia V3 is de opvolger van de Steelseries Siberia V2. Ik ben zelf overgestapt van de V2 naar de V3. En heb de V3 nu voor iets meer dan 4 maanden. In deze review ga ik ze ook soms met elkaar vergelijken!

Features

De features van de V3 zijn niet heel speciaal. Er zit een uitschuifbare microfoon op en dat is fijn. Aan de headset zit een combo jack waar zowel geluid als mic data doorheen gaat. Handig als je een combojack in de pc hebt! Ik heb het jammer genoeg niet dus ik moest nog een tussenstuk er tussen doen, die natuurlijk wel in de doos zat! Hierdoor werd de kabel wel erg lang.

Er zit een muteknop achter bij je linkeroor. Dit vind ik minderfijn vergeleken met de V2. Die had een muteknop & volumeregeling in de kabel verwerkt, waardoor ik er makkelijker bij kon. Daarnaast heeft de V3 geen aparte volumeregeling op de headset zelf. Dit vind ik erg jammer.

Kwaliteit geluidsweergave

De weergave van het geluid vind ik zeer goed. Al luister ik naar het foute uur van Q-music, techno, dnb of Zanger Rinus, de geluidsweergave is goed! Geen overdreven bass of juist heel weinig bass, maar perfect. Ook klinkt het geluid helder. Vond dit zelf ook wel belangrijk. Maar ik had al verwacht dat dit aan mijn verwachtingen voldeed, omdat ik de geluidsweergave van de V2 ook goed vond.

Kwaliteit geluidsopname

De kwaliteit van de microfoon is, net zoals bij de V2, goed. Ik zit veel op skype en iedereen hoort mij altijd goed. Bij Counter Strike horen mijn teammates ook altijd goed wat voor een "koosnaampjes" ik ze geef ;)

Heb in het begin wel de microfoon in Windows zelf geboost, omdat het volume niet hoog genoeg was volgens iemand.

Gebruikersgemak

Het is gemakkelijk om de headset te gebruiken. Je hoeft niks te verstellen voordat je de headset opzet. De oorkussentjes zijn ook lekker zacht. Na uren de headset op te hebben gehad, had ik nog steeds gee last van de headset.

Daarnaast gaat het in- en uitschuiven van de microfoon soepel. Deze is ook mooi compact, dus je hebt niet een supergrote bal voor je mond. Je kunt de microfoon ook in bijna elke vorm buigen naar wat je zelf het fijnste vindt. De microfoon zakt dan ook niet weg.

Bouwkwaliteit en afwerking

De bouwkwaliteit van de V3 is goed. Vergeleken met de V2, is de bouwkwaliteit net iets beter, want de V3 voelt meer robuust aan. Ook had Steelseries zelf gezegd dat ze na feedback van de klanten de V3, vergeleken met de V2, steviger gingen maken en met betere/nieuwere componenten gingen werken. Bij de V2 ging sneller iets kapot. Bij mij een oor, waardoor ik de headset moest vervangen.

De afwerking is mooi gedaan. De microfoon valt ingeschoven bijna niet op. Hierop is eigenlijk niks op aan te merken.

Ik had de headset voor 99euro gekocht en is misschien aardig wat, maar ik vind het het wel waard. De headset zit fijn, geluidsweergave en opname is goed. Daarnaast is de headset nu al voor in 80euro te vinden op de Duitse amazon.

Heb jij ook een Steelseries Siberia V3 Zwart?

Dank.. deze review heeft mij over gehaald om de v3 te kopen.