CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Review

Gamersblood 26 maart 2015, 240 views

CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset

Voorwoord Sinds jaar in jaar uit, ben ik altijd al van mening geweest dat bij geweldige graphics, geweldig geluid niet mag ontbreken. 5.1 Gaming headset klinkt het ergens naar?

Pluspunten

• 5.1 Discrete
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Closed source drivers

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Voorwoord

Sinds jaar in jaar uit, ben ik altijd al van mening geweest dat bij geweldige graphics geweldig geluid niet mag ontbreken.

Daarom had ik iets nodig wat goed klonk, en comfortable was. Nu ben ik ook nog een surround liefhebber, een lastige keus dus. Ik heb getest: HD 518 + DDL, Razor Tiamat 7.1, Beyerdynamic 770 premium, en dan nu de CM Storm Sirus 5.1

Dat is veel competitie, een on-realistische eis misschien, maar het gemak van een alles in 1 maakt veel goed.

De eerste keer dat ik hem opzetten, viel me gelijk op dat hij ietwat aan de zware kant was Hopelijk gaat dat goed.

En het gaat goed, ik voel hem helemaal niet aanwezig na 11uur achter mekaar deze headset op te hebben, da’s effe wennen. Nog nooit had ik met een headset/phone dat ik zo lang door kan gaan zonder pijn aan me oren of wat dan ook. Dus deze headset werkt niet als reminder van de tijd meer (bij andere kreeg ik pijn en keek ik op de klok), en hiermee scoort het dan wel een minpunt (sarcasme).

Tactical mixing console

De headset word met een proprietary din met een usb control center aangesloten, deze controller voelt heel goed aan en is snel te bedienen. De volume knob is van giet-metaal en voeld solid aan. Voor deze prijs is het echt een mooie toevoeging, ook mute en mic off ontbreken niet. De mic kan ook uitgeschakeld worden door hem omhoog te duwen.

Geluidkwaliteit

Standaard is het geluid erg goed, (geen Beyerdynamic DT770 goed) alles is helder, stemmen komen goed over (dialoog) alleen het hoog kon iets beter. De bass? die beviel me wel, ietwat aan de lage kant maar goed. Totdat:

Flex Bass settings:
@
Cut-off frequency 80 Hz (Active Crossover)
Gain low frequency’s 12 dB (DSP)
LCR Small Speakers (Sattelite Subwoofer)

Dit deed wonderen, alles klonk ineens zoals ik had wou. Echt entertainment geluid, de bass was hard laag, en snel. De stemmen krijgen body, harley’s rijden over je oren heen het is om van te smullen. Ik betrap mij er regelmatig op dat ik mijn (boomy bass) Z-5500 uitlaat, dat terwijl ik ze erg leuk vind alleen wat rommelig klinken. Je kan de CM Sirus oversturen met de bas, ik raad dan ook aan om EQ uit te laten en Smart Volume aan te zetten. Dat lost het probleem tot een zeker volume op 6 a 7 streepjes. Hierbij moet ik echter wel vermelden dat er gemiddeld niet meer nodig is dan 3 streepjes.

Perfect is hij echter niet, de closed source drivers zullen eeuwig geupdate worden en dan is je USB geluidskaart waardeloos, gelukkig word er een analoge kabel geleverd.

Heb jij ook een CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset?