Specificaties 1920x1080 resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech HD Pro Webcam C920 Review

Grompie 4 maart 2015, 715 views

Logitech HD Pro Webcam C920

Uitstekende webcam voor iedere desktop gebruiker die uitstekende beeldkwaliteit wil voor een redelijke prijs. Must have voor iedere streamer!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Makkelijke installatie
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Niet erg mobiel in gebruik

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik ben onlangs begonnen met streamen op twitch en als je iets van followers wilt is een webcam natuurlijk een vereiste aangezien dit de interactie met je viewers sterk verhoogt. Na een tijdje opzoekwerk bleek er maar 1 echte optie te zijn voor een redelijke prijs en dat bleek de Logitech HD Pro Webcam C920 te zijn.

Inhoud:
De camera is verpakt in voor wie logitech producten kent een standaard verpakking. Een kartonnen doos waar de stevige plastic al voor een stuk uitsteekt zodat je de camera al kan zien.
Buiten de camera zit er niet veel meer in de doos een boekje met gebruikers voorwaarden en een klein blaadje waar op staat waar je voor windows 7 de drivers moet downloaden en voor Windows 8 of hoger je enkel de webcam moet in je usb poort stoppen.

Installatie:
Plug en play is iets wat al lang bestaat maar deze keer is dit echt zo. Ik gebruik windows 8.1 en moest enkel de webcam in een usb poort stoppen, windows gaat op zoek naar de drivers en je kan meteen van start gaan.

Voor streamen zelf gebruik ik OBS (Open Broadcast software) en ook deze herkende de camera direct.

Uitvoering:
De USB kabel zelf was voor mij net lang genoeg maar toen ik opendeed schrok ik toch even en vreesde dat hij niet helemaal zou toe geraken. Hij is niet super lang maar zou moeten voldoen indien je pc kast niet te ver staat van je scherm.

De houder van de camera is voornamelijk gemaakt om op het scherm van een pc te staan. Het geheel is best stevig en eenmaal geplaatst zal hij ook niet snel meer bewegen. Er is ook de mogelijkheid om hem op een statief te schroeven maar dit kon ik niet testen aangezien je dit apart moet kopen.

Nadeel is wel dat je de camera enkel op en neer nog wat kan wijzigen maar niet van links naar rechts. Je bent dus wel afhankelijk van hoe je scherm staat indien de camera boven op je scherm hangt hoe de camera hoek is.

Wanneer de camera actief is zal er een blauw licht schijnen aan de randen om aan te geven. Dit is zeker niet fel of storend en ziet er in het donker nog leuk uit ook.

Er zit ook een ingebouwde micro in de camera. Ik heb deze even getest maar aangezien mijn scherm op een redelijk afstand staat was ik niet goed hoorbaar. Ik heb echter al een andere micro en was dan ook niet van plan om deze te gaan gebruiken. Ik ga hier dan ook geen oordeel over geven.

Conclusie:
Een prima webcam voor je desktop pc, is het nu om te skypen, streamen of gewoon video's opnemen zonder veel extra's dan is deze camera voor jou bestemd. Wil je een camera die meer dingen kan of mobieler is zal je toch wat meer moeten betalen.

Heb jij ook een Logitech HD Pro Webcam C920?

Heb je de cam aangesloten op een usb 2.0 poort of 3.0 ? Ik heb alleen 3.0 op mijn pc....ben benieuwd of dat problemen geeft....
Heb het op beide poorten getest en werkt op alle 2. Zie ook geen reden waarom USB 3.0 poorten problemen zouden geven, de webcam is een USB 2.0 apparaat en USB 3.0 kan perfect alle 2.0 apparaten aan.
hey....tnx voor je reactie :)

gebruik je nog steeds windows 8.1?....ik kom via google verhalen tegen dat het onder windows 8.1 niet allemaal even lekker werkt....het zou plug & play moeten zijn....

[Reactie gewijzigd door joey82 op 23 december 2015 12:22]