Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T220 Zwart Review

JoWannes 1 april 2009, laatste update op 1 april 2009, 1.562 views

Samsung Syncmaster T220 Zwart

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Geen ghosting e.d.
  • Mooi design
  • Degelijk

Minpunten

• Geen VESA
  • Hoogte niet verstelbaar
  • Prijs (alhoewel)

Ik heb sinds september 2008 de Samsung T220 monitor in gebruik. Dit is een mooie design 22" monitor, met 2 ingangen. De volledige specificaties vind je hieronder:

Display
  • Schermgrootte: 22" Widescreen
  • Resolutie: 1 680 x 1 050
  • Helderheid: 300 cd/m
  • Contrast ratio: DC 20 000:1 (1 000:1)
  • Responstijd: 2 ms
Functies
  • Plug & Play: DDC 2B
  • Multimedia-luidsprekers: Nee
  • Als optie verkrijgbare accessoires: DVI-D kabel
  • Speciale functies: LED Brightness control, Image size, color effect, customized key, Magic Bright3, Magic Wizard & Magic Tune, DVI with HDCP
  • Optie via USB gevoede hub: Nee
  • Gewicht Productgewicht: 5,8 kg
Standaard
  • Functie: Tilt
  • Type: Standaard
De specificaties schaamteloos van de Samsung website gehaald. ;)

Mijn bevindingen:

Disclaimer: Echte 'testen' zijn er niet voor een monitor. Dus alle bevindingen zijn redelijk subjectief. ;)

Beeldkwaliteit:
Die vind ik prima. De kleuren zijn realistisch, zwart is vrij zwart. Geen blacklight bleeding.
Ook snelle beelden zijn zuiver, zonder ghosting of dergelijke verschijnselen.

Mogelijkheden
De monitor heeft 2 ingangen, 1 dvi en 1 vga ingang. Dit lijkt mij voldoende voor gewoon gebruik. Mensen die meer ingangen en een tuner willen, moeten een kijken naar z'n grotere multimedia broertje, de Samsung T220HD.
De monitor heeft geen VESA aansluiting, dus zal ie op z'n voet moeten blijven staan. Die voet biedt echter wel weinig mogelijkheden: de hoogte is niet instelbaar, en het scherm kan niet gedraaid worden. Enkel naar voor en achter klikken.

Instelmogelijkheden
Goed. De monitor heeft voldoende instellingen om het beeld perfect af te regelen. Hij beschikt over een aantal vooraf ingestelde kleurprofielen, voor een aantal bepaalde toepassingen.

Bedieningsgemak
Enerzijds goed, anderzijds minder:
Om de monitor aan of af te zetten hou je simpelweg je vinger tegen de rechteronderhoek van de monitor. Geen knop ofzo, vinger herkenning. Dit is erg handig.
Maar de knoppen om de instellingen zitten op de rechter zijkant van de monitor. Zo moet je op goed gevoel een beetje gokken op welk knopje je net aan 't duwen bent. Niet erg praktisch. Al ken je die knopjes na een tijdje wel vanbuiten. ;)

Design
Je moet er van houden. De ene vindt 'm prachtig, de andere niet om aan te zien. :)
Toegegeven, de rood/roze en zwarte kleuren, en de 'ronde' randen maken hem niet tot een standaard uitziende monitor. Hij 's een beetje "glossy".
TIP: probeer de monitor eerst even te zien, voor je 'm koopt. ;)

Kwaliteit
De monitor is degelijk gebouwd, hij staat stevig op z'n voet.

Snelheid (qua 'opstarten')
Het duurt even voordat de monitor beeld geeft. Dit komt doordat hij eerst de analoge ingang probeert, dan pas de digitale. Deze volgorde is niet instelbaar.
Niet dat 4.5 seconden wachten voordat je beeld hebt een wereldramp is, maar het had beter gekund. O-)

Duurzaam?
In de tijd dat ik heb gebruikt heb, heeft de digitale ingang het al laten afweten. Enkel de analoge ingang werkte nog. Hebben ze de monitor komen halen, en na 9 werkdagen weer werkend terug gebracht (Pick up and return).
Mijn exemplaar heeft 2 dode subpixels. Bij aankoop waren ze er niet (dat had ik met Dead Pixel Tester nagekeken). Ik weet niet wanneer deze gekomen zijn.

Bah. Het is een mooie monitor met goede specs, en dat kost nu eenmaal iets meer dan een simpel klassiek model. Al is ie met een prijs van zo'n 180 zeker betaalbaar. ;)
(ik heb hem toen wel 250 betaald :o )

Zo, hierbij besluit ik mijn eerste productreview. ;)

PS: Alle afbeeldingen van internet geplukt. :)

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T220 Zwart?

Nice review

en bedankt voor de pixel tester ik ga die gelijk eens op mijn T220 laten lopen, meestal zijn dodepixels vanuit de fabriek er al of door transport
Bedankt!
Je bent zelf ook tevreden over je T220? Kan je het wat vinden met mijn oordeel? :)
Ik ben heel erg te vrede met de mijne

kan me ook goed vinden in je review ik heb er 200 euro voor betaald en dat vondt ik heel erg netjes

Nog geen problemen gehad met de digi poort gelukkig

En het hoogte instelbaar leverde ik graag in voor de mooie voet die er onder zit kijk liever naar een mooi scherm dan een super instelbaar scherm in me woonkamer
Heb hem zelf ook. Wat je nog als een nadeel zou kunnen opnoemen is dat de voet nogal losjes is en daardoor de monitor af en toe gaat wiebelen. Maar het is zeker een mooi scherm qua design. Al vind ik de kijkhoek en kleuren nog steeds niet zo goed als dat het bij CRT was. Dan nog het (beetje) backlight bleeding. Kortom, perfect nee, maar wel een hele degelijke monitor en echt duur ook niet meer
Bij mij is de voet wel degelijk... Ik vermelde het nog. ;)

TFT is overigens altijd wel minder dan een CRT op kwalitatief gebied. Maar ik vind deze wel een mooie. :)
Blacklight bleeding is hier erg minimaal (verwaarloosbaar) aan de onder en bovenzijde. Links en rechts geen.
mijne staat heel erg stevig op zijn voet moet ik zeggen, ik las al vaker dat mensen hem wiebelig vonden maar ik merk daar niets van. Kosten me wel wat moeite om de voet er goed stevig in te krijgen !!

Denk ook dat je met de kleuren instellingen moet gaan spelen want je kan er echt super mooie kleuren uit halen maar ja dit is natuurlijk iets wat persoonlijk is hoe je dat ervaart

Ook van backlight bleeding heb ik geen last ik zit meestal in het donker achter me systeem en is me nog niet opgevallen.
Hoe zit dat nu met de resolutie en spelen? ondersteunen de spelen deze resolutie of moet je een lagere res draaien, die dan vervormd/uitgerekt wordt weergegeven?
De resolutie: 1680 x 1050.
Alle spellen de breedbeeld ondersteunen kunnen prima met deze resolutie werken. Erg oude spellen niet. Al bestaan er voor sommige spellen, bvb MoHAA workarounds. :)
Maar met de meeste spellen heb je geen problemen. ;)

[Reactie gewijzigd door JoWannes op 2 april 2009 07:57]