Logitech Harmony Ultimate Review

Chilion 3 februari 2015, 915 views

Logitech Harmony Ultimate

Leuke afstandsbediening voor een relatief hoge prijs.

Pluspunten

• Design
  • Ligt goed in de hand
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Inrichting Interface

Configuratie Score: 3
Een heel leuk product, maar voor de prijs die je ervoor neer legt komt het toch echt een stuk tekort.

Ergonomie
Prima, de afstandsbediening ligt fijn in de hand, past zowel in mijn grote kolenschoppen als in de muizenhandjes van mijn partner.

Functionaliteit
Ik heb nog geen enkel apparaat kunnen ontdekken dat niet werkte met deze afstandsbediening. Wat dat betreft is hij dus functioneel genoeg. Ik vind wel dat de intu´tieve menu's ontbreken. Ik wil zelf kunnen aangeven wat op welke plek moet staan. Er is in mijn ogen teveel aandacht besteed aan het "fancy" touch-screen. Fysieke knoppen is niks mis mee, daar had ik graag wat meer van gezien.

Configuratie
Dit duurt gewoon lang. Allereerst al een programma moeten downloaden van het internet. Geen probleem om te doen, ik wil het gewoon niet. Ik wil een plug 'n play apparaat of dan tenminste een stuk software op de afstandbediening. Plug in de laptop, werk. niet eerst wat downloaden.
Daarnaast, ook de snelheid van het extra programma is niet echt goed. Ik ben vrij technisch van aard, maar zelfs ik had problemen met het juist toevoegen van een aantal apparaten (werden soms in eens 3x toegevoegd)

Vormgeving
Heel netjes, goeie afwerking, duidelijk een luxe artikel.

Bouwkwaliteit
Zoals aangegeven bij vormgeving, een duidelijk luxe artikel, goed gebouwd, degelijk, geen cheap plastic wat los zit, gewoon goed stevig.

Drivers en ondersteuning
Ondersteuning van alle apparaten die ik maar wens, dus helemaal top!

Tja, het is mij gewoon niet de (advies prijs van Logitech) 290 euro of (prijs van meerdere webshops) 199 euro waard. Ik vind dat zwaar overtrokken voor een afstandsbediening. Ik kan er niet mee bellen, geen games op spelen (niet eens snake!) het heeft geen dictafoon, ik kan er niet mee emailen of sms'n, ik begrijp de prijs niet.

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate?

Wat is de reden dat je voor dit model gekozen hebt in plaats van de Harmony Touch, de Harmony 650 of de Ultimate One?
Om heel eerlijk te zijn heb ik hier geen sluitend antwoord op. Ik ga gevoelsmatig altijd voor het wat duurdere, want dat is ook het wat betere. Dat klopt dus niet altijd, maar toch :-)
Dank je wel voor deze review: heel herkenbaar.
Mijn ervaring met Logitech Harmony si dat ze makkelijk te bedienen zijn en goed in de hand liggen. De configuratie is niet altijd eenvoudig, maar het lukt wel altijd.
Maar mijn ervaring is ook dat na een of twee jaar (net na de garantieperiode) knopjes uitvallen. Die moet je dan herprogrammeren, maar dat verwacht je toch niet bij zo een dure afstandsbediening.