WWE - Legends Of WrestleMania, Xbox 360 Review

AndereKoekoek 27 maart 2009, laatste update op 27 maart 2009, 2.908 views

WWE - Legends Of WrestleMania, Xbox 360

Pluspunten

• Mooie intro's van de worstelaars
  • Veel originele videofragmenten
  • Vrijwel alle bekende WWE worstelaars

Minpunten

• Besturing is flink aangepast
  • Personages zien eruit altijd een action figure

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 2
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 2

In 1985/86 heb ik in de VS gewoond en ben daar besmet met het WWE virus. Jaren heeft een mega grote poster van Hulk Hogan boven mijn bed gehangen en miste ik geen enkele wedstrijd van hem. Jullie begrijpen dan ook wel dat ik echt heb uitgekeken naar deze game. De filmpjes en screenshots beloofde veel goeds over deze game en dé grote dag kwam steeds dichterbij.

Ik heb vaak met veel plezier Smackdown vs. Raw gespeeld en dan voornamelijk de afwisseling van de grapples en special moves die je kon doen. Ik keek dan bijvoorbeeld uit naar de move waar hulk hogan zijn hand achter zijn oor steekt en met zijn hand richting het publiek wuift.(zie foto onderaan)

Gameplay
Je hebt bij WWE Legends of Wrestlemania verschillende modes, maar het gaat natuurlijk voornamelijk om de Wrestlemania tour. Je gaat in de game alle wrestlemania finales langs van de afgelopen jaren. Alle grote sterren zit in de game zoals natuurlijk Hulk Hogan, maar ook: Ultimate Warrior, Jake 'Snake' Roberts, Yokozuna, Bret 'Hitman' Hart, British Bulldog, Undertaker, Honky Tonk man, Andre the Giant en nog veel meer. Het spelen met deze legendes maakt een hoop goed voor de game.

Beeld/geluid
De intro's van de worstelaars zijn mooi gemaakt en worden allemaal begeleid met de juiste tune. Zo knalt er bij Hulk Hogan zijn bekende introsong 'I'm a real American' door je speakers. Hier kwamen een hoop herinneringen naar boven en dit maakte een hoop goed binnen de game. Ook komen er veel oude fragmenten van de werkelijke finales voorbij. Ik was weer helemaal back in the 80's!

De worstelaars zelf zien er gelikt uit, maar het geeft allemaal toch een cartoony gevoel. Soms lijkt het meer op een kariktuur in plaats van hoe de worstelaar er werkelijk uitziet. Zo hebben ze Hulk Hogan bijvoorbeeld een flinke anabolen kuur gegeven. Nou let ik hier niet zoveel op en kan er prima mee leven. Het is alleen jammer dat Smackdown vs. Raw en deze game zoveel van elkaar verschillen. Had een iets realistischere game verwacht dan dit.

Besturing

De oude vertrouwde moves met je thumbsticks zijn niet meegenomen in deze game. De besturing is beperkt tot de 4 gekleurde knoppen op je controller. Wanneer je in een move zit popt er ineens een button op het beeld en deze moet je dan zsm indrukken. Doe je dit niet dan zal de andere persoon een reversal doen en de move afbreken of zelfs overnemen. Ik ben best een fanatieke gamer en heb volgens mij een redelijk reactievermogen, maar toch ben ik vaak te laat met die buttons. Na een paar uur gamen is de lol er een beetje vanaf, want je kunt weinig invloed uitoefenen op de grapples die je doet. Door de simpelere besturing is de drempel wel lager geworden en zal een groter en jonger publiek bereikt worden.

Replay
Ik zal zeker de game in 1 modus helemaal uitspelen om de filmpjes allemaal te kunnen spelen. Wanneer ik dit heb afgerond zal ik denk ik weer terug gaan naar Smackdown vs. Raw of UFC:Undisputed die over een tijdje uitkomt. De besturing van deze games is iets uitdagender en zal bij mij ook langer gespeeld worden.

Het spel is goed voor mensen die met WWE zijn opgegroeid in de 80er jaren. De personages en filmpjes die voorbij komen maken een hoop goed. Helaas er niet goed nagedacht over de besturing of is dit gericht op een ander publiek. Heb zelf nog niet online gespeeld en zal dit ook niet doen. Het gaat mij nog puur om het uitspelen en de filmpjes bekijken. Mijn excuses trouwens dat het veel over Hulk Hogan gaat, maar dat was voor mij de reden waarom ik zo uitkeek naar de game.

Ik geef de game een 6

Heb jij ook een WWE - Legends Of WrestleMania, Xbox 360?

Probeer een beetje het reviewen onder de knie te krijgen.
Na een hoop kritiek op de vorige nu een uitgebreidere ;)
Ik herken mezelf in het verhaal, en had hier ook naar uitgekeken. Ben 's nachts in de 80-jaren opgebleven voor Hulk en Andre the Giant kooigevecht. Ik had de demo op de PS/3 gedownload en was echt teleurgesteld. Ik vind de character modellen echt teveel opgeblazen, en de besturing vond ik ook niets. Ik denk dat ik de game ga halen in de budgetbak, voor de tussenvideo's.