Popcorn Hour A-110 Review

quakel 26 maart 2009, laatste update op 26 maart 2009, 1.328 views

Popcorn Hour A-110

Pluspunten

• Video chip kan echt alles aan!
  • Je kunt er alles mee en er wordt nog veel op doorontwikkeld!

Minpunten

• De GUI is wat aan de trage kant.

Geluidskwaliteit Score: 5
De popcorn hour A-110 heeft veel mogelijkheden. Out of the box mogelijkheden zijn prima. Je kunt makkelijk films kijken via het netwerk (thuis netwerk) of via usb, interne harddisk, usb cdrom, usb harddisk.

Ik heb de popcorn hour voorzien van een EcoGreen harddisk zodat het apparaat niet te heet wordt (wat je soms leest). Dit is nu ook zeker niet het geval, het apparaat is stil en niet "te" warm.

Het besturingsysteem van de popcorn hour is een kale Linux variant. Dit biedt de mogelijkheid om zelfgemaakte software erop te draaien. Deze software wordt aangeboden op verschillende sites. Dit maakt het apparaat ook zeer aantrekkelijk. Standaard heeft de popcorn hour al een heleboel van dit soort software erop staan.

- NZBGet om te downloaden vanaf nieuwsgroepen!
- Samba server
- NFS server
- FTP server
- Torront server

Ik heb de popcorn hour aangeschaft voor 2 redenen:

- Media afspelen ongeacht het formaat en lokatie.
- Downloaden uit newsgroepen. (incl. zelf uitpakken en de rar files opruimen)

• Panasonic Plasma 42" HD Ready
  • Yamaha 7.1 receiver
  • JBL speakerset

Heb jij ook een Popcorn Hour A-110?

Reviews door de redactie

Maar lieft 1 zin over de daadwerkelijke functionaliteit van deze player...
e kunt makkelijk films kijken via ...
Niet echt een review dit... lees eens wat andere reviews met 3+ sterretjes.. dan weet je misschien wat het idee is.
De GUI, traag.. irritant traag of valt mee te leven traag? :)

Denk er zelf ook over na om eentje te kopen, maar toch veel geld voor zo'n kastje.. als die al sloom aanvoelt zal dat zeker afdoen aan de hele beleving denk ik, of zie ik dat fout?

[Reactie gewijzigd door Def1ant op 26 maart 2009 11:13]

Ik heb zelf ook een popcorn en met mijn oude brakke router was die irritant traag. Nu met mijn nieuwe router is die zoveel sneller. het enige waar hij traag in is dat wanneer je een folder opent met +100 folders. Dan is het lang zoeken aangezien je niet op naam kan zoeken. Voor de rest kan ik nergens over klagen.Prima apparaatje!!!